امام جمعه اصفهان گفت: دست اندرکاران بیمه علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای باید درکار‌های عمرانی و خدماتی نیز مشارکت داشته باشند.

 امام جمعه اصفهان در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه‌ای گفت: در همه کار‌ها باید رضایت خدا و مردم در اولویت قرار گیرد.


آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: بیمه یک قرارداد است که بین دو طرف منعقد می‌شود و به دلیل آن که هردو طرف قرارداد رضایت دارند، کار بسیار ارزشمندی است.


او  با تاکید بر این که دست اندرکاران بیمه علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای سعی کنندکه در کار‌های عمرانی و خدماتی مانند راه سازی و بیمارستان سازی نیز مشارکت داشته باشند گفت: در همه معاملات باید نوع و میزان خدمات و کالا‌ها مشخص شود تا شبهه‌ای در آن به وجود نیاید.


درابتدای این جلسه، رئیس کل بیمه مرکزی، با بیان این مطلب گفت: یکی از برنامه‌هایی که سال گذشته در بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه انجام شد، راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه‌ای با موازین شرعی بود.


مجید بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث تکافل به عنوان یکی از محصولات مرتبط با صنعت بیمه که مورد استفاده کشور‌های مسلمان و همسایه نیز هست افزود: بااجرایی شدن این موضوع چهار شرکت بیمه‌ای به ارائه این خدمت پرداختند.


او مردمی کردن بیمه را به عنوان یکی از محور‌ها و سیاست‌های کلیدی بیمه نام برد و اضافه کرد: برای تحقق این موضوع اقداماتی مانند آسان‌تر کردن روش‌های انعقاد قرارداد بیمه‌ای، فراهم آوری شرایط لازم برای‌ای بهره گیری از فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع خدمات بیمه‌ای در جهت جلب و جذب رضایت مردم انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.