رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

تمدید سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود/ سنجش اتباع رایگان است + فیلم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سامانه ثبت نام نوآموزان از امروز تا دهم تیر ماه مجدداً باز شده است.

طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت در دوره پیش دبستانی این فرصت را داریم تا سطح بالاتری از توانمندی را ایجاد کنیم تا بتوانند در مدارس عادی در دوره ابتدایی تحصیل کنند لذا سنجش بدو ورود انجام می‌شود. سنجش تخصصی هم در این مراکز صورت خواهد گرفت سنجش جهش تحصیلی هم در همین مراکز توسط همکاران ما صورت خواهد گرفت.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سال جاری تمام فرآیندهای ثبت نام و نوبت دهی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود گفت: در این روش خانواده‌ها خودشان فرآیندهای ثبت نام را انجام دادند و اقداماتی همچون نوبت گیری در هر یک از مدارس و پایگاه‌هایی که خانواده‌ها مایل بودند صورت می‌گیرد در حالی که در سال گذشته فرآیندهای ثبت‌نام توسط مدیران مدرسه انجام می‌شد و نظر خانواده‌ها دخیل نبود.

وی با بیان اینکه یک ملیون و چهارصد و دو هزار نفر از دانش آموزان پیش دبستانی در سامانه ثبت نام کردند گفت: سامانه از امروز تا دهم تیر ماه مجدداً باز شده است و تا ۱۰ تیرماه خانواده‌ها فرصت دارند برای دانش آموزانی که سنجش آنها را انجام ندادند اقدام کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود پایگاه هوایی به صورت محدود در سراسر کشور فعال نگه داشته خواهند شد که به صورت موردی اگر به هر دلیل یک خانواده اقدامات لازم برای سنجش را انجام نداد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: حدود ۹۰ هزار اتباع داریم که ۴۸ هزار نفر تاکنون اقدام به ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان اتباع سنجش آنها انجام شده باشد.

حسینی گفت دانش آموزان خانواده‌هایی که هیچگونه مدارک شناسایی ندارند هم می‌توانند از این آزمون سنجش استفاده کنند. طریفی حسینی درباره هزینه سنجش گفت سامانه سنجش اتباع هم به صورت رایگان انجام است و هزینه ۶۰ هزار تومانی نیز به صورت الکترونیکی در سامانه پرداخت خواهد شد و ما هیچ گونه افزایش هزینه هم نسبت به سال گذشته نداشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۲
من الان چند روزه تو شهرستان مراغه میرم کافی نت و پیشخوان نوبت بگیرم میگن پره چه وضعشه خسته شدم از اینورم وقت داره تموم میشه.