تایید سالم بودن آب شهرستان های سمنان

معاون فنی مرکز بهداشت سمنان اعلام کرد: آب شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، مطلوب و سالم است

دارائی اظهار کرد: نتیجه آزمایش‌های روزانه کلرسنجی و سنجش مستمر کیفیت میکروبی آب سمنان، نشان از مطلوب بودن و سلامت آب شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دارد و مراکز بهداشت استان سمنان و ناظران نیز تایید می‌کنند که در هیچ کجای این شهرستان ها، بیماری‌های مرتبط با آلودگی آب که ناشی از مصرف آب شرب شبکه عمومی آب آشامیدنی باشد، گزارش نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان سمنان با اشاره به اینکه سنجش کیفیت آب شرب، با شاخص های میکروبی و شیمیایی (اعم از مواد معدنی، آلی و ...) تعیین می‌شود، افزود: عملیات سنجش کلر آب به صورت روزانه و از نقاط مختلف شبکه عمومی شهری انجام می شود و آزمایش‌های مربوط به سنجش کیفیت میکروبی به صورت مستمر ماهانه و سنجش کیفیت شیمیایی از جمله میزان سختی و ...، به صورت فصلی و شش ماهه در همه مناطق انجام می شود.

وی گفت: اطمینان ۱۰۰ درصدی به مردم شریف شهرستان های تحت پوشش دانشگاه (سمنان، گرمسار، دامغان، آرادان، مهدیشهر و سرخه) می دهم که آب شرب شبکه عمومی شهری در همه نقاط کاملا سالم، بهداشتی و قابل شرب است.

دارائی با بیان اینکه میزان کلر باقی مانده در آب مورد تایید و قابل مصرف است، اظهار کرد: در حال حاضر مطلوبیت کلر سنجی بیش از ۸۹/۹۹ درصد است و آن میزان نامطلوب ناچیز نیز با پیگیری، بلافاصله مرتفع و مطلوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.