معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اتفاقات درخشانی در زمینه تولید دارو‌های پیشرفته در ایران رقم خورده است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اتفاقات درخشانی در زمینه تولید دارو‌های پیشرفته در ایران رخ داده اند. معاونت علمی حمایت کاملی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت و به خصوص دارو دارد. 

به گفته وی معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه دارو نیز حمایت مالی می کند تا با به هم پیوستن شرکت‌های کوچک و تشکیل شرکتی بزرگتر، چند برند بزرگ در زمینه تولید دارو ایجاد و محصولاتشان را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

او ادامه داد: عمده دارو‌های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان از تکنولوژی های پیشرفته مانند بایوتکنولوژی و های‌تک خواهند بود. 

فیروزآبادی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با دانشمندان و نخبگان ایرانی ساکن خارج که تمایل به همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و اجرای طرح‌ها دارند، همکاری و تعامل کامل خواهیم داشت. 

او ادامه داد: با همراهی و همکاری کشور‌های مختلف، قطعا اقتصاد خودمان قوی‌تر خواهد شد و در این خصوص برنامه ریری برای تعامل با کشور‌های مختلف انجام شده است. 

فیروزآبادی بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد درون زا برای کشور اهمیت دارد؛ اما باید در تمام حوزه‌ها فعالیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار