عطاء اله اکبری در بازدید از پروژههای راه سازی این استان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان بعنوان استان مرزی میتواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بویژه با توجه به قرابتهای جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی با کشورهای افغانستان و پاکستان توسعه بزرگراههای استان بسیار حیاتی است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای حمل و نقل به ویژه شبکه بزرگراهی استان میتواند ظرفیتهای مغفول مانده این منطقه را احیا کند، گفت: در حال حاضر با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، رونق بیش از پیش اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهای حوزه شمال استان در حال ساخت است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: توسعه این استان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل و این استان از طریق استانهای خراسان جنوبی و کرمان به مرکز کشور متصل شود.
اکبری کمبود آب را از مهمترین چالشهای ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کنار دمای بیش از ۵۰ درجه عدم کفایت منابع آبی برای این حجم از خاکریزی در محورهای استان از مشکلات پیش روی این اداره کل محسوب میشود که امید میرود در کمترین زمان ممکن آب مورد نیاز این پروژهها از منابع جدید تامین شود.