طرح دادرس با حضور بیش از ۱۷ هزار دانش آموز برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۴۱۶ دانش آموز خوزستانی در طرح دادرس شرکت کردند.

 وحید شعبانی گفت: ۱۷ هزار و ۴۱۶ دانش آموز و طی ۶۲۹ دوره، در ۴۵۰ مدرسه خوزستان با آموزه‌های امداد و کمک‌های اولیه آشنا شدند که ۴۲۸ تیم دادرس در مدارس سطح استان در این آموزش‌ها تشکیل شده است.

او می‌گوید: در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر ارایه می‌شود که حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

شعبانی گفت: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: دانش آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی و عملیاتی از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی طرح ملی دادرس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه‌های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و ... بازدید می‌کنند.

در المپیاد استانی با حضور ۵۰ تیم از افراد برگزیده مرحله شهرستانی، با هم به رقابت خواهند پرداخت.

برچسب ها: هلال احمر ، طرح دادرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.