استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز احداث مسکن ملی معادل ۹ هزار هکتار در استان تامین شده است.

آقای  خرم در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی گفت: در تامین اراضی مورد نیاز طرح ملی مسکن رتبه ۷ کشوری را داریم.

آقای خرم ادامه داد: طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان‌های استان این کار نیز انجام شده یا در حال انجام است و مرحله سوم تامین زیرساخت‌هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو در موضوع زمین‌هایی که قابل مولدسازی و فروش هستند سختگیری می‌کند و دستگاه‌های استانی اختیار تام ندارند درحالی‌که راه میان بر برای تامین زیرساخت‌ها و رفع بسیاری از مسائل دادن اختیار تام به دستگاه‌های استانی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار استفاده از بافت‌های فرسوده به‌ منظور ساخت مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی شد و گفت: باید موانع قانونی را برطرف کنیم و با توان بیشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پیاده کردن طرح‌های ساخت مسکن ملی اقدام لازم را انجام دهیم.

وی گفت: ۷۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است که در صورت تامین زیرساخت ها یک سوم از این تعداد آبان ماه به متقاضیان تحویل می‌شود.

آقای زارع پور مشاور وزیر نیرو و نماینده تامین آب و برق طرح‌های ملی مسکن هم گفت: براساس بند ۹ مصوبه شورای ملی مسکن که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد تامین اعتبار اجرای تاسیسات طرح‌های مسکن یک سوم از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم از منابع داخلی وزارت نیرو و یک سوم از سازمان برنامه و بودجه محقق می‌شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز می‌بایست از طریق فروش زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی بتواند منابع را برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار