رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در ساعات اخیر بیشترین سرعت تندباد منطقه به میاندوآب با ۷۲ کیلومتر بر ساعت اختصاص داشته است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود امواج ناپایدار به منطقه و وزش باد همراه با گرد و خاک در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه‌روز گذشته سرعت تندباد در میاندوآب ۷۲ کیلومتر بر ساعت (۲۰ متر بر ثانیه)، نقده ۷۰ کیلومتر بر ساعت، اشنویه ۶۹ کیلومتر بر ساعت و مهاباد ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت این امواج ناپایدار تا اواخر امروز ادامه دارد و در برخی ساعات باعث ریزش گرد و خاک و وزش باد شدید می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای هشت درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۴ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

محمدپور ادامه داد: با خروج این امواج ناپایدار از فردا، جوی آرام خواهیم داشت و از میزان گرد و خاک نیز تاحدود زیادی کاسته می‌شود.

طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، هم اکنون هوای سردشت برای دومین روز متوالی ناسالم است و کیفیت هوای بوکان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.