مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از معرفی ۲ مدیر مدرسه خاطی به هیات تخلفات خبر داد و گفت: این افراد اقدام به دریافت وجه اضافی از دانش آموزان کرده بودند.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در نشست قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی استان قزوین افزود: مدیران مدارس به عنوان نمایندگان ما در مدارس هستند و تا زمانی که از سیاست‌های وزارتخانه و اداره کل تبعیت کنند ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد در غیر این‌صورت باید پاسخگوی مراجع نظارتی باشند.

وی اظهار کرد: با وجود تاکیدات مکرر بر عدم دریافت وجوهی غیر از هزینه بیمه و کتاب در مواردی شاهد این تخلف بودیم که متاسفانه به همین دلیل ۲ مدیر واحد آموزشی به هیات تخلفات معرفی شدند و یک مدیر دیگر اخطار دریافت کرد.

سیاهکالی مرادی از حضور مستمر بازرسان ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس قزوین خبر داد و گفت: بازدید‌های میدانی در خصوص ثبت نام دانش آموزان به صورت مستمر در حال برگزاری است و تا پایان فرایند ثبت نام دانش آموزان در طول تابستان ادامه دارد.

این مسوول با اشاره به دستور قضایی مبنی بر عودت اضافه دریافتی هزینه سرویس‌های دانش آموزی، افزود: رعایت قوانین و مقررات لازمه مدیریت مدارس است؛ در چند وقت اخیر دستور قضایی برای عودت اضافه دریافتی هزینه سرویس‌های دانش آموزی از طرف دستگاه قضا صادر شده بود که اکثر مدیران نسبت به این امر اقدام کرده‌اند و ضروری است معدود مدیرانی که در این خصوص اقدام نکردند سریعتر نسبت به عودت این مبالغ اقدام کنند تا مشکلی متوجه آن‌ها نشود.

وی در ادامه با مهم خواندن رعایت عفاف و حجاب، اظهار کرد: گام اول در حجاب و عفاف اعلام وظایف ارباب رجوع و سیاست‌های اجرایی ماست؛ ضروری است در این راستا تمامی مدارس استان نسبت به چاپ و نصب بنر عفاف و حجاب در معرض دید عموم اقدام کنند.

سیاهکالی مرادی از آغاز ثبت‌نام آزمون دبیری خبر داد و گفت: ثبت‌نام این آزمون از ۲۷ خرداد آغاز شده و تا ۳۱ خرداد ادامه خواهد داشت و سهمیه استان قزوین در این آزمون ۳۷۹ نفر است.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.