سرپرست ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد پایگاه سببی و نسبی، در بخش احراز هویت ثبت احوال سیستان و بلوچستان، ارتباط اسناد سجلی و هویتی افراد از طریق شماره ملی به صورت نسبی و سببی با یکدیگر مرتبط می‌شوند.


رحمتی در حاشیه کمیته سببی و نسبی استان  گفت: یکی از اهداف و وظایف کلان سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه سببی و نسبی است که در این طرح ارتباط اسناد سجلی و هویتی افراد از طریق شماره ملی به صورت نسبی و سببی با یکدیگر مرتبط می‌شوند تا در هنگام ارائه خدمات سجلی به مراجعین و همچنین احراز هویت افراد در سایر دستگاه‌ها، امکان مشاهده اطلاعات هویتی خانواده و خانوار امکان پذیر باشد.

وی گفت: ایجاد پایگاه سببی و نسبی یکی از اقدامات بزرگ ثبت احوال در بخش احراز هویت افراد می‌باشد که با این اقدام علاوه بر ایجاد درختواره خانوار و شجره نامه ایرانیان، شناسایی و احراز هویت ایرانیان را در دستگاه‌های اجرایی تسهیل می‌نماید و خدمات مطلوب تری به مراجعین ارائه می‌گردد.

رحمتی بیان کرد: این پروژه دارای چند مرحله می‌باشد که در حال حاضر و با ظرفیت‌های موجود مراحل اول و دوم در استان اقدام شده و در هر مرحله اطلاعات پایگاه تکمیل و به روز رسانی میگردد تا بهره برداری نهایی صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار