مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از اختصاص ۱۵ دستگاه اتوبوس از سهمیه اتوبوس‌های وارداتی در کشور به استان خبر داد.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال، ۱۵ دستگاه اتوبوس به استان اختصاص یافت گفت: در این راستا جلسه هماهنگی با تشکل‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر برگزار و اولویت‌ها طبق تقاضای رسیده، تعیین شد.

او گفت: ناوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال و انواع برند‌های معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.

مشتری گفت: شرکت‌های مسافری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از اداره کل باشد همچنین شرکت مسافربری باید بر اساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیر‌های سرویس دهی برای اربعین فعالیت کند.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی افزود: خودرو تا ۵ سال در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت باقی بماند ضمن این که توانایی مالی شرکت در تأمین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات متعهد شود.

او  داشتن کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس را از جمله شرایط رانندگان حمل و نقل برشمرد و افزود: راننده باید دارای معرفی نامه از طرف انجمن صنفی رانندگان مبنی بر متعهد شدن تأمین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

مشتری با بیان اینکه راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: هر راننده فقط می‌تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام کند و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.