خدمت‌رسانی هلال احمر به ۴۹ هزارنفر در سیل خردادماه

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح مهم‌ترین اقدامات هلال‌احمر در سیل خردادماه، از امدادرسانی به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر، در ۲۷ روز گذشته خبر داد.

محمودی با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی (سطح قرمز و نارنجی) در سطح کشور از اول تا ۲۷ خرداد گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در ۲۳ استان و ۷۶ شهرستان جمعیت هلال احمر اقدام به ارائه خدمات امداد و نجات در ۱۴۸ منطقه عملیاتی شامل ۹ شهر، ۱۲۳ روستا، ۸ منطقه عشایری و ۸ محور سیل‌گیر و کوهستانی کرد.
 
محمودی افزود: طی عملیات‌های امداد و نجات در مناطق ناشی از سیلاب به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر از آسیب‌دیدگان و در راه‌ماندگان خدمات امداد و نجات ارائه شد.
 
سرپرست سازمان امدادونجات، گفت: ۶۷۱ آسیب دیده در سوانح مختلف جوی اسکان اضطراری و ۱۳۵ آسیب‌دیده ناشی از بارش شدید باران پس از نجات به مناطق امن انتقال یافتند.
 
وی افزود: در ۲۷ روز گذشته، ۱۴ مصدوم و بیمار (شامل ۲ مادر باردار) توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳ مصدوم در محل حادثه خدمات لازم درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند.
 
محمودی گفت: در ۲۳ استان کشور و با بکارگیری ۴۲۷ تیم عملیاتی و ۱۷۴ دستگاه موتورپمپ و لجنکش، ۴۵۰ منزل مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد.
 
این مقام مسئول افزود: متاسفانه در این مدت زمان، ۳۰ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل (۱۹ نفر)، رعد و برق (۸ نفر) و ریزش کوه (۳ نفر) به دلیل شدت جراحات در ۱۰ استان کشور جان خود را از دست داده‌اند، همچنین طی این مدت با اعلام مفقودی ۳ نفر در شهرستان کوهپایه (اصفهان) و محور کرج – چالوس (البرز) تیم‌های جستجو جمعیت هلال‌احمر در حال جست وجو مناطق آسیب جهت کشف مفقودین هستند.
 
سرپرست سازمان امدادونجات با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی در استان اردبیل انجام شده، افزود: در این مدت زمان، بیشترین امدادرسانی در استان‌های اردبیل با ۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر، البرز با هزار و ۲۳۰ نفر و کرمان با ۵۱۸ نفر به انجام رسیده است، همچنین با توجه به شدت آسیب‌ها امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در استان‌های اردبیل، اصفهان و تهران ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار