رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته ۴۵۴ هزار پرونده به مراجع قضایی استان ارجاع شده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو امروز در آیین معارفه دادستان جدید اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن 19 حوزه قضایی، هفت دادگستری شهرستان، هفت دادگاه بخش و پنج دادگاه عمومی شهرستان در ارائه خدمات به مردم حاضر و مهیاست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: این مجموعه با داشتن 846 کارمند و 219 قاضی به پرونده های ورودی رسیدگی کرده و سعی دارد بر اساس قانون و عدالت حکم صادر کند.

به گفته او، در یک سال گذشته 454 هزار پرونده به مراجع قضایی استان ارجاع شده که 330 هزار پرونده در دادسراها و دادگاه ها مورد رسیدگی قرار گرفته و 124 هزار پرونده نیز به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شده است.

کثیرلو گفت: 45 درصد از این پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش خاتمه یافته و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دستگاه قضا در 2 سال اخیر موفقیت های بی‌شماری را به دست آورده است، می گوید: در حال حاضر استان اردبیل رتبه ممتاز را در کاهش جمعیت کیفری و ورودی به زندان‌ها داشته که در هر 21 ماه گذشته بر اساس 19 شاخص استان اردبیل رتبه اول کشور را کسب کرده است.

‌کثیرلو در ادامه گفت: این استان در حوزه اظهارنامه های دادگاه عمومی رتبه پنج کشور و در صدور آرای جایگزین حبس توانسته در سطح کشور موفق عمل کند.

او رتبه برتر این استان را در فعالیت ستاد دیه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد و می گوید: یکی از موفقیت های کلیدی دستگاه قضای استان تعامل با دولتمردان، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات بوده که نتیجه آن گره گشایی از مشکلات مردم است.

کثیرلو با قدردانی از فعالیت چهار ساله دادستان قبلی اردبیل گفت: سید عبدالله طباطبایی در حوزه حقوق عامه و مسائل مختلف توانست کارنامه درخشان در این استان از خود به یادگار بگذارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه می گوید: ما در 2 سال اخیر سعی کردیم تا در مجموعه قضایی استان ملاقات های عمومی را به صورت روزانه در نظر گرفته و به مشکلات مردم به سرعت رسیدگی کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.