واریز پیش پرداخت برای دریافت زمین طرح ملی مسکن ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای ارتقا و افزایش ساخت نهضت ملی مسکن، هیچ نیازی به پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون ریالی به بنیاد مسکن نیست و متقاضیان از پرداخت این مبلغ به این بنیاد خودداری کنند.

جواد خدایی سه‌شنبه شب در جلسه شورای مسکن شهرستان مه‌ولات از عملکرد بنیاد مسکن مبنی بر "ایجاد اختلال" انتقاد کرد و گفت: به گواه متقاضیان، بنیاد مسکن مردم را مجبور به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال برای تحویل زمین می‌کند و حال آنکه این رویه خلاف قانون است.

وی گفت: بانک مرکزی نیز موظف است به منظور تسهیل شرایط ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن ترتیبی اتخاذ کند تا بانک‌های عامل بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی در کلیه پروژه حمایتی ملی مسکن تمام تسهیلات ساخت را در سه مرحله و تا پایان سفت کاری پرداخت و با این طرح دولت، فشار از دوش مردم برداشته خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شهرداری‌ها نیز موظف هستند همزمان با صدور دفترچه اقساط نسبت به صدور پایان کار تا مرحله سفت کاری و نما، اقدام تا دوران مشارکت کاهش یابد.
خدایی افزود: حق بیمه ساخت مسکن باید ۳۶ ماهه تقسیط و تامین اجتماعی موظف است با پرداخت نخستین قسط بیمه، جواب نامه شهرداری را ارسال و لذا موضوعی به نام پیش پرداخت، ضمانت و چک برای تقسیط ۳۶ ماهه حق بیمه، منتفی است.

معاون استاندار در ادامه گفت: در این طرح بسته جامع تشویقی در حوزه اعطای تسهیلات مالی ارزان، تخفیفات شهرداری‌ها، کاهش زمان صدور پروانه، معافیت یا کاهش هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد پیشنهاد شده‌است.

خدایی در بخش دیگری بیان کرد: زمین‌های سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که سال‌ها رها شده‌است، قرارداد آن فسخ و به دولت باز می‌گردد و هر زمان اعتباری برای ساخت داشتند، ما به میزان ۲ برابر آن را پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: از دایره انصاف به دور و شایسته نیست در حالی که مرم فاقد مسکن هستند، ادارات ما زمین‌ها را با اجرای چند فونداسیون رها و هر روز نظاره‌گر زمین‌های رها شده‌باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس دستگاه‌های یاد شده چنانچه مستندات خود برای تامین و طرح اعتبار ساخت اراضی خود را دارند، می‌بایست ظرف ۲ هفته آینده آن‌ها را ارایه و در غیر این صورت، زمین‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل شهروندان خواهد شد.

خدایی در بخش دیگری با بیان اینکه خانواده‌هایی که فرزند سومشان متولد ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ به بعد یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند، مشمول طرح یک زمین رایگان ۲۰۰ متری از طرف دولت هستند، گفت: لذا با پرداخت هزینه بسیار ناچیز بابت هزینه آماده‌سازی زمین با ۲ سال تنفس پرداخت و تقسیط هشت سال، مالک زمینی خواهند شد که سه دانگ سند آن به نام همسر و ۳ دانگ به نام مرد خانواده تنظیم می‌شود.

برچسب ها: نهضت مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.