اعلام علت آتش سوزی دامداری در زیار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محوطه حریق روز گذشته در گاوداری در روستای اندلان زیار ایمن‌سازی شده است تا آتش به دامداری سرایت نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حریق روز گذشته در گاوداری در روستای اندلان زیار، گفت: در حال حاضر محوطه ایمن‌سازی شده است تا آتش به دامداری سرایت نکند؛ اما هنوز آتش‌سوزی ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش افزود:بعدازظهر روز گذشته کفی یک تریلر که از استان‌های دیگر علوفه برای دامداری در روستای اندلان در منطقه زیار اصفهان می‌برده، به دلایل نامعلوم دچار حریق می‌شود و این حریق به دپو‌های علوفه در آن گاوداری اصابت می‌کند.

او  با بیان اینکه علت فنی این آتش‌سوزی توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است، گفت: این گاوداری در روستای اندلان در نزدیکی شهر زیار بوده که دارای هشت هزار رأس دام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این دامداری دپو‌های علوفه داشته است که آن‌ها را بیرون از دامداری نگهداری می‌کرده است، از این رو اثر آتش‌سوزی به دپو‌های دامداری نیز سرایت می‌کند و آن دپو‌ها دچار آتش‌سوزی می‌شود.

شیشه فروش  با بیان اینکه چهار هزار تن علوفه این دامداری دچار حریق شده است، ادامه داد: بلافاصله عوامل امداد و نجات، دهیاری و آتش‌نشانی از اصفهان و زیار به محل حادثه اعزام و آتش را کنترل می‌کنتد، اما ماهیت علوفه به گونه‌ای است که آتش از زیر آن گسترش می‌یابد، به همین دلیل هنوز آتش به صورت کامل خاموش نشده است.

او خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که برای مهار این آتش‌سوزی انجام شده، این است که دور علوفه‌ها و محوطه ایمن‌سازی شده است تا آتش به دامداری سرایت نکند، همچنین آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان  با بیان اینکه برای اطفای حریق این گاوداری خودرو‌های آب‌رسان، لودر و بولدوزر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: با کنترل آتش‌سوزی خسارت جانی به هیچیک از افراد حاضر در این مکان وارد نشده است، برآورد اولیه نشان می‌دهد؛ این گاوداری بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

شیشه فروش افزود: همواره تاکید ما به ایمن بودن دارایی‌های منقول، غیرمنقول، ساختمان‌ها، زمین‌های کشاورزی، دام و طیور است تا اموال افراد در حوادث دچار خسارت نشود.

منبع : ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.