مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت ۲۵۰ کارخانه تولید دارو‌های دامی در کشور گفت: ۹۵ درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور تولید می‌شود.

 سید سعید حسینی مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور ظهر امروز در اولین دوره بازآموزی اصول GMP کارخانجات تولیدات داروی دامی کشور که در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه میزان تولید دارو‌های دامی در کشور مناسب است به طوری که ۲۵۰ کارخانه تولید دارو، مکمل، ضدعفونی و تولید سم در کشور وجود دارد که ۸۶ نوع واکسن و هزار و ۸۰۰ قلم داروی مورد نیاز دامی تولید می‌شود.

او افزود: بیش از ۹۵ درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور تولید می‌شود، اما در حوزه واکسن‌های طیور این رقم متفاوت است که ۳۰ درصد واکسن‌های طیور در داخل کشور تولید می‌شود و ۷۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز طیور را از خارج کشور وارد می‌کنیم.

مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مشارکت دانش‌بنیان‌ها برای رفع مشکلات در این حوزه، تصریح کرد: طی دو سال اخیر با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید واکسن طیور اقدامات خوبی انجام شده که هدف از این اقدامات، افزایش واکسن در این بخش است.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید دارو‌های دامپزشکی فعالیت دارند که با ۲۵۰ پروانه تولید دارو و واکسن همکاری‌های خوبی با سازمان دامپزشکی دارند.

او با بیان اینکه ارتقا و تضمین کیفیت دارو و واکسن‌هایی که در دامپزشکی استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: قبل از تهیه دارو از مواد اولیه و تولید گرفته تا مصرف، بررسی‌های مختلفی انجام و آزمایشات مرتبط صورت می‌گیرد و محصولاتی که تولید می‌شود، از نظر کیفیت باید تضمین شده باشند.

مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ارزیابی دارو‌ها در سطح بازار از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود، بیان کرد: از زنجیره تولید، توزیع، نگهداری و مصرف باید تضمین کیفیت وجود داشته باشد چرا که اگر مراقبت نشود و داروی مشکل دار توزیع شود، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کند.

 

برچسب ها: واکسن ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.