مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا گفت: بیش از ۴۲۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خرید تضمینی شد.

تحصیلی  ابراز کرد: اکنون ۲ مرکز خرید تضمینی در استان سمنان برای خرید کلزا از کشاورزان فعال است و روند خرید این محصول تا پایان برداشت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اظهار کرد: ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان سمنان هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: مطالبات کشاورزان استان سمنان که به دولت کلزا فروخته‌اند هنوز پرداخت نشده و به زودی پرداخت می‌شود.

تحصیلی با بیان اینکه با توجه به اقلیم مناسب شهرستان‌ میامی بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان در این خطه انجام می شود، گفت: بیشترین میزان کلزای خرید تضمینی شده در استان تا بیست و هفتم خرداد مربوط به شهرستان میامی با ۴۱۶ تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در شهرستان سمنان تا بیست و هفتم خرداد به ۹ تن رسید.

تحصیلی افزود: تولید دانه‌های روغنی، نقش مهمی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند، لذا با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه، ترویج کشت دانه های روغنی یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.