همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور مسئولان قضایی، نظامی، اجرایی و تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس در کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: رسیدگی بیش از ۶۰۰ هزار پرونده با تلاش دستگاه قضایی استان کرمان و رسیدگی بیش از ۲۲۰ هزار پرونده از سوی شوراها طی پارسال نتیجه همین همدلی‌ها و همفکری‌هاست.

 او افزود: حدود ۸۸۰ هکتار از اراضی دولت پارسال رفع تصرف شد و به بیت‌المال برگشت.

۷۰ درصد پرونده‌های قضایی با ریشه اقتصادی

 پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده‌های قضایی به علت مسائل اقتصادی، فقر مطلق و موادمخدر است.

 زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهید آیت‌الله بهشتی مواضع انقلابی، سیاسی و فرهنگی خود را بیان می‌کرد و در مجلس خبرگان رهبری به‌خوبی از ولایت‌فقیه دفاع کرد و توانست نظام اسلامی را در قالب قانون اساسی شکل بدهد.

او از وفاداری شهید بهشتی به امام خمینی (ره) و نظم و انضباط تشکیلاتی سخن گفت وافزود: هرچه به شهید بهشتی نزدیک‌تر می‌شوی، تجلی ایمان را بیشتر می‌بینی.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم گفت: عدالت اجتماعی یکی از وجوه عدالت است و مسئولیت مهم دستگاه قضایی و حاکمیت این است که با تبعیض مبارزه کند و حق هر فردی را در جایگاه خودش بدهد و از تجاوز به حقوق و حدود در بخش‌های مختلف جلوگیری کند.

فداکاراستاندار کرمان نیز در سخنانی قضاوت را کاری دشوار خواند و بیان کرد: قاضی باید از حق دفاع کند و تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد و شان قاضی شانی خدایی‌ست.

در این همایش از سند هویتی و شناسنامه شهادت شهید نوروز زاده راوی که شهید شاخص و از قضات شهید هشت سال دفاع مقدس است، تجلیل و از تمبر شهدای هفت تیر رونمایی و از خانواده شهدای قوه قضاییه، قضات و کارکنان برتر دستگاه قضایی استان کرمان قدر دانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار