مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص نفوذ توده گرد و خاک به مناطق شرق شمال و مرکز استان هشدار داد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با  نفوذ توده گرد و خاک به مناطق شرق شمال و مرکز استان تا روز دوشنبه و شدت ان از اواخر امروز تا یکشنبه وزش تند باد‌های لحظه‌ای و تداوم ان در مناطق شرق و هم مرز با استان سمنان باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک گردیده که منجر به کاهش کیفیت هوا. افزایش شاخص الودگی هوا و کاهش میدان دید می شود.

منصور شیشه فروش افزود:در حال حاضر گرد و خاک در شهرستان‌های اردستان نایین خورو بیابانک انارک. سجزی و فرودگاه منجر به کاهش میدان دید شده و بتدریج تمامی استان و شهر اصفهان را فرا میگیرد و این شرایط تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی با توصیه به رعایت الزامات بهداشتی و سلامت بخصوص برای گروه‌های حساس بیماران کودکان و... جهت استفاده از ماسک. عدم حضور در فضای باز،  عدم ورزش در فضا‌های باز گفت:  هر اقدامی که منجر به انتشار گرد و خاک و الودگی هوا گردد از جمله فعالیت‌های معدنی خاکبرداری اتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و فصا‌های سبز ممنوع است.

شیشه فروش افزود: کنترل الودگی‌های ناشی از خودرو‌ها و صنایع با اعمال محودیت برای فعالیت واحد‌های صنعتی الاینده در شرایط اضطرار با پیگیری و نظارت اداره محیط زیست و اداره صمت صورت می گیرد.

او استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار از جمله تابلو‌های تبلیعاتی ، داربست‌ها ، سقف گلخانه‌ها در برابر تند باد و حفاظت در برابر تندباد ها‌ی لحظه‌ای و عدم استقرار در مجاور درختان فرسوده را از دیگر اقدمات بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.