تیم آزمون در یک آمار خاص، صدرنشین آلمان شد

بایر لورکوزن از جنبه بازی دادن به بازیکنان جوان، یکه تاز فوتبال آلمان محسوب می‌شود.

بایر لورکوزن فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرد. آنها کار را با جراردو سیوانه آغاز کردند اما کسب فقط پنج امتیاز از هشت هفته ابتدایی بوندس لیگا، کنار رفتن از جام حذفی و شکست برابر پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، منجر به قطع همکاری با این مربی شد.

با آمدن ژابی آلونسو به بایر لورکوزن، این تیم دگرگون شد و نتایج قابل توجهی را کسب کرد. آنها که قعرنشین جدول رده بندی بودند، در نهایت فصل را در رتبه پنجم به پایان رسانده و راهی رقابت های لیگ اروپا شدند. البته آنها شانس حضور در فینال لیگ اروپای فصل قبل را نیز داشتند ولی شکست برابر رم، باعث حذف آنها در دیدار نیمه نهایی شد.

یکی از دستاوردهای مهم لورکوزن در فصل سپری شده، استفاده از بازیکنان جوان و مستعدی است که توسط سیوانه و آلونسو به کار گرفته شدند. این مسئله باعث شد تا Werkself در جدول رده بندی استفاده از بازیکنان ۲۳ سال و یا کمتر در بوندس لیگا، رتبه نخست را از آن خود کند.

در فصل قبل، چهارده بازیکن ۲۳ سال و یا کمتر، در ترکیب لورکوزن به میدان رفتند. مدت زمان دقایق حضور آنها به عدد ۱۷۴۸۵ دقیقه رسیده که آمار بسیار خوبی محسوب می شود. در مقایسه با بایرن مونیخ قهرمان، باوارایی ها فقط ۹۲۵۵ دقیقه از بازیکنان جوان استفاده کردند.

دورتموند نیز از سیزده بازیکن جوان استفاده کرد ولی مجموع دقایق حضور آنها در زمین، کمی بیشتر از بایرن است و عدد ۹۴۴۲ دقیقه را نشان می دهد. ولفسبورگ، فرانکفورت، اشتوتگارت و هوفنهایم، بیشتر از ۱۰ هزار دقیقه از بازیکنان ۲۳ سال و یا کمتر استفاده کرده اند.

نکته جالب اینکه اکثر بازیکنان جوان تیم سردار آزمون، جزو نفرات ترکیب اصلی بودند. به عنوان مثال، موسی دیابی ۲۳ ساله در فصل قبل، ۳۳ بار برای لورکوزن بازی کرد و آمار ۹ گل و ۹ پاس گل را ثبت کرد. این آمار برای آدام هلوژک ۲۰ ساله، انجام ۲۹ مسابقه و به ثمر رساندن پنج گل و دادن چهار پاس گل است.

میشل باکر ۲۳ ساله نیز در ۲۸ مسابقه بوندس لیگا به میدان رفت. امین عدلی ۲۲ ساله نیز ۲۶ بار با لباس لورکوزن بازی کرد و کالوم هودسون اودوی ۲۲ ساله نیز فصل قبل چهارده مرتبه در زمین حضور یافت.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار