شاگردان عطایی در چارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال، مقابل آمریکا شکست خوردند.

سومین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی روتردام هلند عصر امروز با پیگیری دیدار دو تیم ایران و آمریکا برگزار شد.

ملی‌پوشان والیبال در هفته دوم رقابت‌ها یک پیروزی مقابل آلمان و یک شکست مقابل ایتالیا به دست آوردند. در مقابل تیم آمریکا هر دو بازی خود را در هفته دوم رقابت‌ها مقابل تیم‌های چین و صربستان به پیروزی رسید.

دیدار دو تیم آمریکا و ایران از جهات گوناگون اهمیت زیادی داشت چرا که پیروزی هر کدام از دو تیم شانس صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را افزایش می‌داد. البته کارشکنی آمریکایی‌ها شرایط را برای تیم ملی ایران سخت کرد؛ چرا که هنوز تکلیف ویزای بازیکنان تیم مشخص نیست و با وجود پیگیری‌های فدراسیون جهانی، اما ایمیلی مبنی بر ریجکت شدن برخی بازیکنان به فدراسیون والیبال ارسال شده و همین موضوع به لحاظ روحی و روانی بازیکنان را پیش از این دیدار حساس بهم ریخت.

ترکیب ایران مقابل آمریکا

بهروز عطایی برای این دیدار سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور را به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس سرمه‌ای و سفید برای لیبرو‌ها برابر شاگردان «جان اسپرا» در تیم آمریکا به میدان رفتند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود آمریکا

هر چند بازی در امتیازات اول مساوی پیش رفت، اما تیم ایران با خراب کردن چند سرویس پی در پی، باعث شد آمریکایی با فاصله سه امتیاز پیش بیافتند که شاگردان عطایی به سرعت این فاصله را جبران کردند.  دومین وقت استراحت در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود آمریکا، توسط سرمربی تیم ایران گرفته شد.

در ادامه شاهد یک رالی جذاب بین دو تیم بودیم که به یک امتیاز برای ایران همراه بود. اولین درخواست ویدئو چک توسط بهروز عطایی صورت گرفت که مورد تأیید قرار نگرفت. در ادامه سرمربی آمریکا جواب ویدئو چک ناموفق ایران را داد، پس از آن عطایی دوباره در امتیاز ۲۱ درخواست ویدئو چک داشت که این بار هم ناموفق بود. در لحظات پایانی بازی در حالی که بازی به صورت پایاپایی پیش می‌رفت، خطای تور حضرت پور باعث شد این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود آمریکا به پایان برسد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود آمریکا

در ست دوم آمریکایی‌ها شروع طوفانی داشتند و اشتباهات وادی و شریفی باعث شد آن‌ها چندین امتیاز جلو بیافتند. کار با نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود آمریکا پیش رفت تا اولین وقت استراحت توسط سرمربی تیم ملی ایران گرفته شود.

سرویس‌هاس بازیکنان آمریکا کابوس شاگردان عطایی شد و آمریکا با فاصله امتیاز زیاد تیم برتر میدان بود. ویدئو چک بی حاصل برای ایران کاری از پیش نبرد و همچنان آمریکا با امتیاز ۲۱ بر ۱۴ تیم برتر میدان بود.

در حالی که آمریکایی‌ها با عملکرد خوب به امتیاز ۲۴ رسیده بودند بازیکنان ایران با دو امتیاز پی به امتیاز ۱۸ رسیدند، اما امریکایی‌ها با یک امتیاز تیم برتر میدان شدند تا این دیدار هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود آن‌ها به پایان برسد.

ست سوم؛  ۲۵ بر ۲۳ به سود آمریکا

در حالی که ست دوم با نتیجه ناامیدکننده برای ایران به پایان رسید، اما در ست سوم شرایط کاملا تغییر کرد و شاگردان عطایی با یک کار تیمی خوب به امتیاز ۵ بر ۲ رسیدند. در ادامه سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد و پس از آن آمریکایی‌ها توانستند نتیجه را به تساوی ۵ بر ۵ برسانند، این بار عطایی تقاضای وقت استراحت کرد.

در ادامه بازی هر دو تیم پایاپایی پیش رفت تا اینکه شاگردان عطایی موفق شدند با دو اختلاف امتیاز ۱۳ بر ۱۱ از تیم امریکا پیشی بگیرند. ست سوم حساس و نزدیک به هم پیش رفت و بازیکنان ایران هم در این ست بهتر از دو ست قبلی بازی کردند. در ادامه بازی همچنان تیم ایران از حریف خود پیش افتاد تا اینکه در امتیاز ۲۰ بر ۱۷ به سود ایران، سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد.

اشتباه بازیکنان ایران چندین امتیاز را به امریکایی‌ها تقدیم کرد تا اختلاف یک امتیاز شود، در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به سود آمریکا عطایی دوباره تقاضای وقت استراحت کرد. لحظات حساس امتیازات پایانی به صورت پایاپای پیش رفت تا اینکه امریکایی‌ها با امتیاز سرویس، بازی را به تساوی کشاندند.

در ادامه شهروز همایونفرمنش به میدان آمد، اما بازیکنان ایران امتیازات را به راحتی از دست دادند، وادی در لحظات پایانی سرویس خراب کرد تا آمریکا به امتیاز ۲۴ بر ۲۲ رسیدند. موسوی از اشتباهات متعدد بازیکنان عصبانی شده بود، اما کاری از دستش برنیامد و به این ترتیب این ست را هم در حالی که برنده میدان بودیم با نتیجه ۲۵بر ۲۳ به آمریکا واگذار کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح اله پروین
۰۹:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مربی باید باعث پیشرفت بازیکنان تیم باشد تا بهتر بتواند از استعدادش استفاده بکنند متاسفانه این از مربیان ایرانی بر نمایید ،مربی ایرانی فقط زیر ای مربیان خارجی بزنند خودشان جایش بگیرند ،مربی تو ورزش امروز جهان بیاد ،بازی خانی آنی ،روان شناسی ،پرورش ‌‌شکوفایی استعداد های تیم ملی ،بازی گرفتن ،مسلط کامل به مسائل فنی ،…آشنا باشد
Australia
Bm20
۰۹:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سلام
چرا تیم را به مربی خارجی ندادن .
این توطئه است بر علیه والیبال ایران که به درجات پایین کشیده شود... فدراسیون والیبال باید سخت مجازات شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
برعکس والیبال قدیم نصف امتیاز ها الان توی سرویس زدن ها خوابیده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عکس تیتر در صفحه اصلی چرا رئال مادریده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
وقتی بین والیبال و فوتبال فرق می‌زارن نتیجش میشه این،بچه های والیبالیست باید از نظر مالی تامین بشن که نمیشن،عطایی هم که اصلا مربی در سطح تیم ملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمود رستگار
۰۵:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدایی این تیمه باور کنید من با این سن بازی کنم از شهروز ؛پوریا(پدیده لیگ)و اسفندیار و ....بهتر بازی میکنم.چطور پدیده لیگ شده که هنگام دریافت به بغل دستی نگاه میکنه،مافیا یعنی این که عطایی از تیم خودش نفرات رو برای 85 میلیون انتخاب میکنه و با اعصاب همه بازی میکنه.اصلا میثم که مصدومه چرا دعوت میشه؟؟؟؟به قرآن فرهاد قائمی و سلیم چپرلی بیان تیم خیلی بهتر از این بازی میکنه.لعنت به مافیا
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یه پاسور خیلی جوان لازم داریم با یک سرعتی زن جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خواب برچی میرن که ببازند وبیان وشوهرمنم راکه میشینه همه بازی ها رانگاه میکنه عصبانی میکنن تولحظات آخربازی آدم استرس میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
وقتی ی تیم میخواد جوون گرایی کنه باید با ی مربی بزرگ شروع کنه که تجربیاتشو به جونترا انتقال بده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
برین رییس فدراسیون والیبال در سال 2014-2012 رو پیدا کنین و ازش یاد بگیرین که چطور مدیریت کرد که تیم ملی اونطوری خوب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۲
اینم از مربی ایرانی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
خاک تو سرن
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۲:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
چرا اینقدر می بازند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آقای عطائی شاید خوراک بچها خوب نیست لطفا تحقیق کنید تیم ژاپن چی خوردن اگر قورباقه اینقدر انرژی داره چرا به بچها نمیدین که بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
فرمنش بدرد نمیخوره بهیچ عنوان ،شریفی متاسفانه بعلت قد کوتاه نمیتونه بازیکن ثابت باشه و خط سرویس و بازیکن تعویضی هستش، حاجی پور هم فعلا بدرد نمیخوره چون توان حمله رو فعلا نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
تیم رابرگردانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آقای عطایی ست سوم مقابل آمریکا ترکیب تقریبا خوبیه برای بقیه بازی‌ها. ولی باید نگاه شما تیزتر از اینا باشه 1.فرمنش به هیچ عنوان در حد تیم ملی نیست و خط خورده دائمی باید از تیم باشه و استایل و خصوصیات و نبوغ بازیکن حرفه ای رو بهیچ عنوان نداره و نخواهد داشت 2.مرتضی شریفی بازیکن در حد تیم ملی هست ولی متاسفانه بخاطر قد کوتاه مناسب بازی‌های بزرگ ملی نیست الا در خط سرویس و تعویض استراحتی پس یار ثابت استفاده نکنید ، اسفندیار و امین نژاد دو کوشه باید باشند ولی دو تا حرفه ای دیگر و همقد اینا رو باید داشته باشیم همچون غفور و عبادی پور چون هم حرفه ای هستن و هم تجربه کافی دارن،3.متاسفانه حملات سرعتی که باید کارساز باشد نیست و تقریبا تمام پاسها به یکنفر و به یک سمت ارسال میشه که دردسرساز هستش. حاجی پور کم تجربه هستش و در حمله بسیار ناقص و خطا میکنه و در حد تیم ملی فعلا نیست.
وادی بازیکن خوبیه ولی باید نگاه حرفه ای و عملکرد حرفه ای داشته باشن و پاسهای مطمئن و انتخاب نفر و ترفندهای متعدد و با برنامه در خط حمله همچو سعید معروف تغذیه داشته. باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
عطایی کیه؟
والیبال زپرتی شده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۰ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آمریکا تیم قدَری نیود، بلکه ایران در دریافت ، سرویس و بازی های برگشت خوب عمل نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ تير ۱۴۰۲
من از فدراسیون والیبال خواهش می کنم عطایی را کنار بگذارد و یک مربی فقط فرانسوی برای والیبال ایران به خدمت بگیرد کافی هست فدراسیون رزومه مربی های فرانسوی را بررسی کند مربی های فرانسوی در هر نقطه از جهان که مربی گری کرده اند آن کشورها را صاحب مدال کرده اند بلان که باعث رشد موشکی والیبال ژاپن شد و ژاپن را از کجا به کجا رساند آنتیگا زمانی که از لهستان به کانادا رفت برای اولین بار در تاریخ کانادا را صاحب مدال برنز کرد و تیلیه در فرانسه که فرانسه را از کجا به کجا رساند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۰:۵۸ ۰۲ تير ۱۴۰۲
بهتر این بود که ایران به دلیل ندادن ویزا به سه بازیکن ،در این مسابقه شرکت نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۲
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۲
از اول مسابقات ضعف بزرگ در دریافت داریم پاسور خوب نداریم، بازیکنان هم فقط در حمله به فکر محکم ضربه زدن هستند که با دفاع حریف توپها مثل یک ابشار تو زمین میخوابه، خلاقیت تو تیم نیست کادر فنی فقط بهانه میاره تیم جونه، تیم های دیگه هم جونن چرا اونا راحت بازی میکنن، کادر فنی لیگ جهانی را با لیگ خودمون اشتباه گرفته زنگ تفریح شدیم باعث شرمساریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۲ تير ۱۴۰۲
کارشکنی آمریکایی‌ها!!!
میگن عروس بلد نبود برقصه میگفت زمین کجه!! جمع کنید بابا با این مربی ایرانی ملی اصل. به هیچ تیمی نه نمیگه لاکردار...
Iran (Islamic Republic of)
ابومهدی
۲۰:۲۰ ۰۲ تير ۱۴۰۲
#عطایی اخراج
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
والیبال ایران بدلیل وجود مافیا مثل فوتبالمون دیگه تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ تير ۱۴۰۲
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
عطایی بی سواد لجباز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
اینکه باخت نبود اسمش حقارت تمام عیار بود که برای تیم جمهوری اسلامی اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
چرا همه تیم‌های ملی دارند گند می زنند مشکل زیر ساختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
تیم ذهنیت برنده نداره یه سطح خاص داره که ازون بالاتر نمیره و تو همون سطح هم یکدفعه افت میکنه
اشتباهات فراوان فقط چند امتیاز مفت شریفی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
این چه ترکیبی هست که فرستادن اخه؟
بازیکنانی مثل عبادی پور و صابر کاظمی و خیلی دیگه از بازیکنان چرا دعوت نشدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
بزرگترین ظلمی که عطایی به تیم ملی کرده اینه که داره تیم رو به باخت عادت میده.هیچ فرقی با چوب خشک کنار زمین نداره.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۲۰ ۰۲ تير ۱۴۰۲
ست دوم بچه ها خداییش انگار از روی ویلچیر اومده بودن تو زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۲
متاسفانه کادر فنی تیم ملی از بازیکنان کم تجربه یا بی تجربه استفاده کرده و بازیکنان باتجربه هم انگیزه نداشتن
آخرین اخبار