سراج‌الدین حقانی در دیدار با ارزیابی‌کننده مستقل سازمان ملل در امور افغانستان گفت تهدید داعش در افغانستان نگران‌کننده نیست.

وزیر کشور افغانستان در دیدار با ارزیابی‌کننده مستقل سازمان ملل تصریح کرد مسئله داعش در افغانستان جای نگرانی ندارد و باید از بزرگنمایی آن پرهیز شود.

فریدون هادی سینیرلی اوغلو، ارزیابی‌کننده مستقل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده ویژه این سازمان در امور افغانستان در دیدار با سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور هیأت حاکمه افغانستان گفت جامعه بین‌الملل خواستار روابط خوب با افغانستان است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با فساد و مبارزه با مواد مخدر بر لزوم هماهنگی بین افغانستان و جامعه بین‌الملل در این زمینه‌ها تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت کشور افغانستان، نماینده سازمان ملل در ادامه حقوق بشر را از حقوق اساسی تمام مردم خواند و تأکید کرد نگرانی‌های سازمان ملل دراین‌‎باره باید در نظر گرفته شود.

حقانی نیز در این دیدار گفت: تعامل جهان با افغانستان همچنان زیر سایه اشغال ۲۰ ساله قرار دارد و به گونه‌ای ادامه سیاست‌های آن زمان است که ما آن را مفید نمی‌دانیم.

وزیر کشور افغانستان با اشاره به مبارزه با مواد مخدر گفت: طالبان تمام تلاشش را برای از بین بردن مواد مخدر انجام داده و مسئولیت خود را در این رابطه ادا کرده است؛ جامعه جهانی نیز باید مسئولیت خود را در کمک به ارائه معیشت جایگزین کشاورزان افغانستانی انجام دهد.

وی با قابل اطمینان خواندن وضعیت امنیتی افغانستان و ناکام ماندن تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در این کشور گفت: نیروهای داعش در افغانستان حضور آشکار ندارند، آنها ممکن است حامیان فکری محدودی در افغانستان داشته باشند، اما جای نگرانی نیست.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در این دیدار نسبت به وضعیت حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که طالبان باید به این مورد توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا رئوفی زاده
۲۲:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
اصلأ مسئله ی افغانستان به آمریکا و اروپا ربطی ندارد و بهتر است که در مسئله افغانستان هیچ دخالتی نکنند دخالت آمریکا در افغانستان همون یعنی دخالت آمریکا در ایران اصلأ آمریکا هرچی در افغانستان دارد. باید جمع کُند و برود گورشو از افغانستان گم کند از اونور دنیا آمده و در امور داخلی ایران دخالت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اوضاع از این حرفها رد شده .کار به جایی رسیده که کشورهای مسلمان به قدرت نظامی امریکا وناتو برای مبارزه با تروریسم مذهبی متوسل شده اند.وقتی به منادیان افراطی گری مذهبی می رسیم .اینها همه از متون کتب وهابیت وسلفیت سرچشمه گرفته که پراست از تکفیر وشرک وحلیت دم فرق اسلام .مشکل وشعله از داخل عقاید سلفی ها است.زخم داخلی بدتر از زخم خارجی است.
آخرین اخبار