انتشارات بین‌المللی اشپرینگر کتاب استاد دانشگاه شیراز را منتشر کرد

کتاب «سیاست‌های زیستی و شوک اقتصادی کووید-۱۹: دیدگاه‌های پزشکی و تکانه‌های اجتماعی- اقتصادی» با گردآوری و ویراستاری نظام‌الدین فقیه، استاد بخش مدیریت دانشگاه شیراز از سوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر به چاپ رسید.

روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: این کتاب از سوی یک گروه بین‌المللی و چندرشته‌ای از متخصصان دانشگاهی در ۲ بخش و در ۹ فصل نوشته شده و بخش اول به دیدگاه‌های پزشکی و بخش دوم به تکانه‌های اجتماعی-اقتصادی بیماری همه‌گیر کرونا و پاسخ‌های سازمانی مرتبط با آن پرداخته است.

نظام‌الدین فقیه نویسنده فصل‌های یک و ۹، اصغر میرفردی دانشیار بخش جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز مولف فصل ۶ و فرزانه عفیفیان پژوهشگر و مدرس این دانشگاه نویسنده فصل هشت این کتاب هستند.

کتاب سیاست‌های زیستی و شوک اقتصادی کووید-۱۹: دیدگاه‌های پزشکی و تکانه‌های اجتماعی- اقتصادی به دیدگاه‌های پزشکی در مورد کووید-۱۹، به‌کارگیری فناوری مکانی-فضایی، عفونت‌زایی، ایمنی‌زایی و بیماری به‌عنوان عوامل مهم برای به‌کارگیری سنجه‌های مناسب سیاست زیستی و شوک اقتصادی، هزینه‌های تغییرات ناشی از کووید-۱۹، حمایت اجتماعی و تاب‌آوری ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، عوامل تاب‌آوری کسب‌وکار، اهمیت هستی‌شناختی و علت کووید-۱۹ و کارآفرینی و تحول دیجیتال پرداخته است.

این کتاب به طور همزمان به نمونه‌های جهانی از حکمرانی سیاست زیستی و اثرات همه‌گیری کرونا در اقتصاد کلان پرداخته و می‌تواند برای پژوهشگران بسیاری از رشته‌های دانشگاهی و سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران اجرایی سودمند باشد.

اشپرینگر (Springer) دومین ناشر بزرگ بین‌المللی است، که کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های علمی را منتشر می‌کند.

کتاب استاد دانشگاه شیراز در موسسه‌های کلاریویت آنالیتیکس (ISI) و Scopus نیز نمایه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
خدا قوت چشم ما روشن و دلمون شاد شد بخاطر این موفقیت انشاالله سلامت و شاد باشید
آخرین اخبار