خریداری ۱۲۵ هزار تُن گندم در لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه ظرفیت سیلو‌های گندم لرستان ۸۰۰ هزار تُن است، گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار تن گندم در لرستان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تُن بیش از نیاز این استان گندم خریداری شود.

فرهاد زیویاردر بازدید از سیلوی ۵۰ هزار تنی گندم خرم آباد بیان کرد: از مجموع ظرفیت ۸۰۰ هزار تُنی سیلو‌های گندم لرستان ۲۰۰ هزار آن دولتی است.

وی افزود: سیلوی دولتی گندم لرستان یکی از سیلو‌های به روز استان است.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات کامیون‌داران برای تحویل گندم به سیلو اظهار داشت: در این راستا یک باسکول به باسکول‌های فعلی افزوده می‌شود و کاستی‌های فنی در اسرع وقت رفع می‌شود.

وی با اشاره به میزان بالای خرید گندم در سال جاری، گفت:سال گذشته در کوهدشت ۱۷ هزار تن گندم خریداری شده است و امسال ۷۰ هزار تن خرید شده است.

زیویار افزود: در رومشکان سال گذشته ۳۹۰ تُن گندم خریداری شده و اکنون این میزان به هفت هزار تن رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان گندم در استان خریداری شده است و مطالبات کشاورزان طی هفته آینده پرداخت می‌شود.

حجت الله بیرانوند با بیان اینکه ظرفیت ذخیره گندم در لرستان حدود سه برابر نیاز استان است، ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ درصد رشد خرید گندم داشته ایم و در مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار تن گندم در استان خرید شد در حالیکه امسال این میزان ۱۳۰ هزار تن بوده است.

بیرانوند عنوان کرد: در لرستان روزانه پنج هزار تن گندم خریداری و تا اوایل مهر ماه در استان گندم خرید می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مازاد بر نیاز استان خرید گندم خواهیم داشت، اظهار کرد: ۳۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز استان است و امسال پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن در استان خرید شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به کیفیت گندم استان گفت: سن زدگی گندم لرستان بسیار ضعیف و کمتر از نیم درصد است و گلوتن لرستان ۲۷ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.