در فردیس انجام شد؛

ساخت پره های توربین ۳۱۵ مگاواتی به دست مهندسان ایرانی

توربین ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز پس از نصب پره‌های ساخته شده در فردیس دوباره به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: توربین واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه در اوایل اسفندماه سال گذشته از ناحیه پره‌های استیج ۲۷و‌۲۸و ۲۹ دچار شکستگی و آسیب‌های جدی شد که برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر این واحد تولید برق از مدار خارج شد. 
مرادی گفت: پره‌های این نوع توربین‌ها فشار ۲۴۰ اتمسفری و حرارت ۵۴۰ درجه سانتیگرادی را تحمل می‌کنند که دارای جنس، ساختار فنی و تکنولوژی خاصی هستند که تاکنون در کشور‌های بلوک شرق تولید می‌شدند.
وی افزود: اعتماد به سازندگان ایرانی و قطع کامل وابستگی به سایر کشور‌ها موجب شد که ساخت و تعویض این پره‌ها به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران واگذار شود که ما هم پس از نصب و اجرای تنظیمات تخصصی توانستیم با موفقیت این واحد تولید برق را راه اندازی و مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل نماییم.
مرادی با اشاره به آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق در جنوب کشور گفت: خرید و انتقال این نوع پره‌ها با توجه به شرایط تحریمی، قیمت هنگفت و مراحل زمانی تامین آن‌ها باعث عدم راه اندازی بموقع این واحد نیروگاهی می‌شد که احتمالا بیش از ۸ ماه بطول می‌انجامید در حالی که مراحل ساخت، نصب و راه اندازی این واحد نیروگاهی با تکیه بر دانش و تخصص ایرانی حدود ۳ ماه طول کشید.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران جلوگیری از خروج ۶۰۰ هزار یورویی ارز از کشور (حدود ۳۶ میلیارد تومان)، حمایت و تکیه بر توانمندی ایرانی، کاهش زمان تعمیرات و راه اندازی سریعتر این واحد ۳۱۵ مگاواتی را مهمترین دستاورد این طرح دانست و گفت: این پره‌ها از صفر تا صد بدون نیاز به شرکت خارجی تولید شد و این شرکت که تا کنون فقط کار تعمیرات انجام می‌داد حالا به فناوری تولید هم مجهز شده است و با دستیابی به این فناوری ایران به عنوان نخستین کشور منطقه در این حوزه شناخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.