۳۵۲ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

عبدال میرفردی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سازه‌هایی در قالب ۲۷ طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان و در گستره‌ای به مساحت ۱۵۰ هزار هکتار اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: احداث سازه‌های آبخیزداری علاوه بر ذخیره آب برای دوران کم آبی از بروز سیل و خسارت‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

میرفردی ابراز کرد: در قالب این طرح‌ها بیش از ۲۲ هزارو ۳۶۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی به منظور جلوگیری از رسوب روان آب‌های سطحی در فرسایش خاک اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از این طرح‌های در دست اجرا حوزه آبخیز داری پنج طرح در گچساران، شهرستان‌های بویراحمد، چرام، مارگون و کهگیلویه هر کدام به تفکیک چهار طرح، باشت و لنده هر کدام ۲ طرح، سه طرح بهمئی، و یک طرح در شهرستان دنا در دست اجراست.

میرفردی گفت: با اجرای این طرح‌ها سالانه حجم زیادی از روان آب‌های سطحی کنترل و از خسارت به اراضی و تاسیسات جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال موقت و دائم، نشاط تفرجگاه ها، مهیا شدن آبشخور برای گونه‌های حیات وحش، تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری، کاهش رسوبات و افزایش عمر مفید سد‌ها مزایای مهم اجرای سازه‌های آبخیزداری در این استان بوده است.

میرفردی اظهار کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبخیزداری در دست اجرای استان ۵۰ درصد است و همه این طرح‌ها تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب‌ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.