افتتاح پنح طرح صنایع دستی در شیراز

پنج طرح صنایع دستی شامل کارگاه‌های تولیدی و آموزشی و نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات این حوزه در شیراز مرکز استان فارس افتتاح شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بر اساس تصمیم‌گیری برای نزدیک کردن بنا‌های میراث فرهنگی به صنایع دستی، ۲ اتاق در محل موزه سنگ هفت‌تنان به طور رایگان به یک زوج هنرمند شاخض شیرازی اختصاص داده شد تا نخستین خانه تذهیب، صفحه آرایی و نقاشی گل و مرغ مرکز استان شکل گیرد.

بهزاد احمدی گفت: همچنین در ادامه افتتاح این طرح‌ها و در قالب تفاهم نامه با اداره‌کل بهزیستی فارس ۲۰ کارگاه صنایع دستی تجهیز و به مدت پنج سال در اختیار استادکاران شیراز قرار گرفت تا مدد جویان بهزیستی به طور رایگان آموزش ببینند و توانمند شوند.

او گفت: علاوه بر این در پی این تفاهم نامه ۶ کارگاه صنایع دستی در محل ساختمان اداره بهزیستی در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (پوستچی) به بهره‌برداری رسید و در کنار آن یک فروشگاه عرضه تولیدات دایر شد.

احمدی گفت: این فروشگاه که در قالب ۱۵ غرفه دائمی عرضه محصولات افتتاح شده در اتصال هنرآموزان گروه هدف به بازار فروش تاثیر بالایی دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: افتتاح پنج غرفه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در شهرک سیبویه از دیگر پروژه‌های افتتاحی امروز شیراز بود که یکی از مصوبات سفر زئیس جمهور به استان فارس را محقق کرد.

او گفت: چهار کارگاه خراطی، خاتم‌کاری، جوک و قلم‌زنی نیز در خیابان احمدی جنوبی تجهیز و برای تولید و آموزش در اختیار هنرمندان برگزیده استان فارس در جشنواره صنایع دستی فجر قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: تفاهم‌نامه این معاونت با بهزیستی فارس در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این اداره کل که می‌تواند به عنوان طرح نمونه کشوری نیز محسوب شود، اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار