رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز گفت: مساجد اهواز مکلف به خاموش کردن لوازم برقی در ساعت‌های اوج مصرف هستند گفت: مساجد باید الگوی مناسبی برای جامعه بعنوان مکان مذهبی در مدیریت و مصرف برق باشند.

حجت‌الاسلام فائز فائزی گفت: پایداری برق یکی از مهمترین نیاز‌های امروز جامعه خصوصا استان خوزستان است، ضروری است که همه شهروندان، ادارات و سازمان‌ها با مدیریت مصرف از منابع کشور به خوبی بهره ببرند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز می‌گوید: براساس ابلاغیه شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شورای اطلاع رسانی و مدیریت بحران استانداری خوزستان، با شروع فصل تابستان هیئت امناء مساجد مکلفند پس از زمان اقامه نماز به ویژه در ساعت‌های اوج گرما و مصرف، لوازم برقی مانند کولرگازی و ... را از مدار برق خارج کنند.

به گفته او در زمان بسته بودن مساجد برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از اتصال لوازم برقی، بهتر است این وسایل از مدار برق خارج شوند.

او گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده با شرکت توزیع برق اهواز بحث بازرسی و کنترل بار مصرفی مساجد در حال بررسی است و در صورتی که مسجدی در این شرایط بحران کمبود برق مدیریت مصرف برق نداشته باشند از طریق مرکز کنترل و پایش انرژی، پس از اخطار‌های لازم در ساعت پیک یا اوج مصرف، برق این اماکن قطع خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز نیز گفت: ساعت پیک یا اوج مصرف برق در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است.

علیرضا شکرخدایی ادامه داد: متولیان مساجد خارج از ساعات اوقات شرعی و زمان اقامه فریضه نماز لوازم برقی مساجد را به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف خاموش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.