به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، هادی عموسلطانی رئیس اداره حمل ونقل مسافر گفت: طی برگزاری جلسه کمیسیونی ویژه، نسبت به بررسی تخلفات استعلامی شش شرکت حمل ونقل ناوگان عمومی جادهای مسافردر استان قم اقدام شد.
عموسلطانی با بیان این موضوع که جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات استعلامی شرکتهای حمل ونقل جادهای مسافر درمحل پایانه مسافری کوثر تشکیل شد، گفت: این جلسه با حضور معاون حمل ونقل، روسای ادارات حقوقی و مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان و مدیران عامل شرکتهای حمل ونقل مسافر برگزار شد.
او ادامه داد: پس ازبررسی تخلفات استعلامی شش شرکت و استماع ادله مدیران عامل آنها، نسبت به تعطیلی یک شرکت وپرداخت جریمه نقدی توسط چهار شرکت دیگر، رای داده شد.
رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم درخصوص بررسی تخلفات استعلامی دیگر شرکت حمل ونقلی مسافرطی این جلسه اظهار کرد: نظر به ارائه ادله متقن و شواهد کافی توسط مدیر عامل، کمیسیون رای به عدم احراز تخلفات استعلامی شرکت مذکور داد.
هادی عمو سلطانی دربخش دیگری ازاین خبر به غالب تخلفات استعلامی شرکتهای حمل ونقل مسافرپرداخت و عنوان کرد: غالب این تخلفات که تخطی از ضوابط و مقررات صنفی است، شامل: صدور صورت وضعیت آفلاین (غیر برخط)، دریافت وجه اضافه (جهت صدور بلیط)، صدور صورت وضعیت دستی و... میشود.
وی با یادآوری این مهم که بخش قابل ملاحظهای از تخلفات صورت گرفته توسط نظار و کارشناسان حوزه اداره مسافر، رصد و جهت رسیدگی اطلاع رسانی میشوند، تصریح کرد: با عنایت به استقرار دائم کارشناسان این اداره درپایانه مرکزی شهرستان قم (کوثر)، نحوه ارائه خدمات موضوعه توسط شرکتهای حمل ونقل مسافر به صورت شبانه، روزی رصد و پایش میشوند.
عموسلطانی ادامه داد: بخش دیگری از تخلفات استعلامی نیز، توسط اکیپهای سیار کنترل دروازهای ناوگان عمومی اداره متبوع، رصد و مورد بررسی قرار میگیرند.
او درخاتمه ضمن اعلام آنکه سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت و ثبت پیشنهادات، شکایات و... میباشد، تاکید کرد: بی تردید نظارت مردمی، بخصوص کاربران گرامی بر رفتار ترافیکی رانندگان، ناوگان، شرکتهای حمل ونقلی و... نقشی موثر در سلامت چرخه حمل ونقل جادهای و نحوه ارائه خدمات موضوعه دارد.