دایره مشمولان خدمات رایگان بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون سه دهک نخست جامعه مشمول استفاده رایگان از خدمات بیمه سلامت بودند تاکید کرد: دهک‌های چهارم و پنجم نیز مشمول این خدمات شدند.

محسن عزیزی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد  روز یکشنبه در نشست هم اندیشی اجرای طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار و افراد فاقد پوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه شدگان رایگان کشور، از این پس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این دهک‌ها بیمه سلامت رایگان خواهند شد.

وی افزود: جزییات این طرح از طریق پیامک به افراد تحت پوشش بیمه ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت دولت پنج دهک درآمدی جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

عزیزی هدف از این مصوبه را آسان سازی بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد.

بنا بر اعلام وزیر بهداشت، میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه، پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه معادل ۱۴۳ هزار تومان و میزان پرداختی دهک پنج ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۲۸۷ هزار تومان بود که از این پس رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد بنابر اعلام وزارت بهداشت، علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی یافته به طوری که پرداختی دهک شش از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه‌ای خود از کد دستوری *۱۱۶۰# استفاده کنند، افزود: شهروندان دهک چهار به بعد که متقاضی استفاده از خدمات بیمه سلامت هستند می‌توانند به تارنمای "شهروندی بیمه سلامت" به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفتر‌های پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان معادل حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های ایثارگران)، دفترچه‌های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.