۳۵۴ پایگاه اوقات فراغت میزبان نوجوانان

فعالیت ۳۵۴ پایگاه اوقات فراغت با هزار و ۱۵۶ رشته برای دانش‌آموزان پسر و دختر استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۲ گفت: این تعداد پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و مهارت‌آموزی عقیدتی، حرفه‌ای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان در۱۲ شهرستان و منطقه آموزشی استان فعالیت می‌کنند.

او افزود: از مجموع رشته‌های کلاس‌های اوقات فراغت ۲۷۴ رشته فرهنگی و هنری، ۳۶۴ رشته قرآنی، ۲۵۵ رشته کیفیت‌بخشی آموزش، ۱۳۹ رشته مهارتی و ۱۱۳ رشته نیز ورزشی است.

 موسوی‌نژاد ادامه داد: تاکنون بیش از هشت هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی به صورت حضوری و غیر حضوری در کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ثبت‌نام کرده‌اند و این پایگاه‌ها در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هسته‌های مشاوره، پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، کانون‌های مساجد، سازمان دانش‌آموزی، دارالقرآن‌ها و مدارس مستقر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: هزار و ۱۵۶ دانشجو، دانشجو معلم، روحانی، مربی جهادی، ولی دانش‌آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی با پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در استان همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیر آغاز شد و تا ۱۵ تیر ادامه دارد گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی موجب کسب مهارت آنان در رشته‌های مورد علاقه می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان عضو گفت: تمامی فعالیت‌های دانش‌آموزان در پرونده الکترونیکی آن‌ها ثبت شده و در پایان کلاس‌ها، گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به به دغدغه والدین برای اوقات فراغت فرزندان ادامه داد: در گذشته نوع فعالیت‌ها جسمی و متمرکز بر خدمات اجتماعی بود، اما امروز رویکرد فعالیت‌ها مجازی شده که آسیب‌هایی می‌تواند به جسم و روان فرزندان وارد کند.

او گفت: با برنامه‌ریزی پنهان می‌توان این مشکلات را رفع کرد لذا برنامه‌های جانبی همراه با تحرک و فعالیت‌های بدنی باید طراحی شود تا دانش‌آموز ضمن کسب مهارت و آموزش بتواند به آرامش جسمی و روحی برسد.

برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار "تربیت بدون توقف" در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.