مردم ایتالیا با تظاهرات در خیابان‌های رم تاکید کردند حمایت از اوکراین وضعیت اقتصادی آنان را بدتر کرده است.

مردم ایتالیا در رم علیه اوضاع بد اقتصادی، تورم بالا، افزایش قیمت سوخت، پایین بودن دستمزد‌ها و قدرت خرید تظاهرات کردند. آن‌ها می‌گویند با این وجود، دولت ایتالیا با حمایت نظامی از اوکراین و ارسال سلاح به این کشور، اوضاع اقتصادی مردم را بدتر می‌کند. تظاهرات کنندگان، آمریکا و ناتو را عامل اصلی جنگ در اوکراین می‌دانند.

براساس گزارش سی سی تی وی، یکی از معترضان گفت: آمریکا باید به شدت در قبال درگیری اوکراین مسئول شناخته شود. به عنوان یک سازمان نظامی، نقش ناتو در این جنگ ثابت است، این نقش تهدید و اجبار است.

 معترض دیگری در جریان این تظاهرات گفت: ما با این درگیری مخالفیم، زیرا می‌دانیم که این درگیری اجازه می‌دهد کشور ما تحت فشار قرار گیرد. ما می‌دانیم که ارائه سلاح به اوکراین به اولویت اصلی دولت ایتالیا تبدیل شده است.

یکی از شهروندان ایتالیا در این تظاهرات نیز اعلام کرد: ما با مشکلات مختلفی روبرو هستیم؛ دستمزد‌ها افزایش نیافته، قدرت خرید حفظ نشده است، همه چیز هزینه بیشتری دارد، قیمت ماکارونی و بنزین بالا رفته است و قبوض انرژی حتی گران‌تر است. با این وجود به اوکراین سلاح ارسال می‌کنیم.

چندی پیش بانک مرکزی اروپا در گزارشی جدید اعلام کرد اقتصاد منطقه یورو در آینده به دلیل بحران انرژی، عدم اطمینان جهانی، ضعیف‌تر شدن اقتصاد جهانی و سخت‌تر شدن شرایط تامین مالی، منقبض خواهد شد.

طبق نظرسنجی که نتایج آن در رسانه‌های اروپا منتشر شده بزرگ‌ترین نگرانی شهروندان اروپایی عواقب ناشی از بحران انرژی است که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است. براین اساس ۹۳ درصد از بیش از ۲۶ هزار شهروند اتحادیه اروپا که به سوالات نظرسنجی پاسخ داده اند، به طور جدی نگران افزایش هزینه‌های زندگی خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
هنوز اول راه هستید آمریکا تا کاسه گدایی دست مردم اروپا ندهد رهاشون نمیکنه از اولشم نیست آمریکا نابودی اروپا و وابستگی بوده وهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
تهش میچسبونین به آمریکا از شما پست تر و حقیرتر ادم ندیدم واقعا اگه امریکا نبود خبری دیگه ای داشتید بزارین
آخرین اخبار