ارائه خدمات بهبودی اعتیاد به ۲۵ هزار نفر در سمنان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از ارائه خدمات بهبودی به ۲۵ هزار نفر از معتادان در این استان خبر داد .

معینیان گفت : این افراد در یک سال گذشته  در ۱۲۲ مرکز درمانی دولتی و خصوصی استان سمنان خدمات بهبودی دریافت کردند.

وی گفت: طرح‌های پیشگیری و درمانی معتادان در استان سمنان با چهار محور؛ خانواده، محلات شهری و روستایی، محیط‌های کاری و محیط‌های آموزشی با ۴۳۰ هزار نفر_ برنامه به اجرا درآمده است.

معینیان با بیان اینکه ۲۵ تشکل مردم نهاد علاوه بر طرح‌های پیشگیری و درمانی، طرح‌های صیانت از بهبود یافتگان را اجرا می‌کنند گفت: بزودی مرکز تخصصی صنایت از بهبود یافتگان استان سمنان برای ارتقاء و گسترش سطح خدمات رسانی راه اندازی می‌شود.

به گفته وی یکی از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در یکسال گذشته طرح جمع آوری و ساماندهی و درمان معتادان متجاهر بوده است که در این خصوص با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف مرکز معتادان متجاهر در سمنان از آغاز فعالیت تا کنون امور جمع آوری تا درمان و بهبود ۶۳۰ معتاد را انجام داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خاطرنشان کرد : در یکسال گذشته ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ان استان کشف و بیش از ۳۶۰۰ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و معتاد متجاهر دستگیر و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار