کمبود ۳۰۰ معلم در ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در سال تحصیلی جدید با کمبود ۳۰۰ معلم در آموزش و پرورش این شهرستان مواجه خواهیم بود.

مهدی عابدینی‌نیا گفت: پارسال این شهرستان با کمبود ۱۴۰ نیروی انسانی مواجه بود و پیش‌بینی می‌شود در سال‌تحصیلی آتی حدود ۳۰۰ کلاس درس خالی از معلم داشته باشیم.

او تأکید کرد: سال‌تحصیلی پارسال کمبود معلم با استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، نیرو‌های خرید خدمات و بازنشستگان جبران شد، این در حالیست که سال گذشته ۵۴ نیروی خرید خدمات با آموزش و پرورش شهرستان همکاری داشتند، اما امسال امکان خرید خدمات وجود ندارد و از طرفی ۲۵۰ معلم نیز بازنشسته شده و از بدنه آموزش و پرورش جدا می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تصریح کرد: ۹۳ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب نهاد آموزش می‌شوند که این تعداد پاسخگوی نیاز مقطع ابتدایی این شهرستان نیست.

عابدینی‌نیا با توجه به مدرسه محور شدن سوادآموزی، افزود: هم اکنون ۳۵ نفر نیروی نهضت سوادآموزی در این شهرستان وجود دارد که جزو آموزش‌دهندگان نخواهند بود و باید با اضافه تدریس معلمان شاغل، آموزش نهضت سوادآموزی انجام شود.

او با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی در سال‌تحصیلی جدید مطلوب نیست، ابراز امیدواری کرد: با جذب نیرو‌های جدید و ساماندهی نیرو‌های شاغل و استفاده از ظرفیت بخش اداری مشکل کمبود نیروی آموزشی مدیریت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.