۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی فاقد راه آسفالته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۷۶ روستای بالای۲۰ خانوار با ۶۴۴ کیلومتر مسیر در استان فاقد راه روستایی است.

 محمد مشتری گفت: ساخت ۹۰ کیلومتر راه روستایی در سال۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی فاقد راه آسفالته جاری هدفگذاری شده است و در صورت تحقق اعتبارات شاخص‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

او گفت: خراسان شمالی در شاخص راه روستایی ۱۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است و باید تلاش شود تا امسال مسیر‌های بیشتری آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی طول راه‌های روستایی استان را چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون از مجموع این راه‌های روستایی ۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر آسفالته و مابقی نیز خاکی و شوسه است.

او گفت: راه روستایی شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان بیشترین مشکل را دارند که تلاش می‌شود تا در سال‌های آتی بخشی از این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

مشتری گفت: اینک تنها راه دسترسی به یک روستای شهرستان جاجرم و یک روستای شهرستان گرمه خاکی است و مابقی روستا‌ها از راه آسفالته برخوردارند.

او گفت: با اینکه اقدامات زیادی در خصوص نصب علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر پر حادثه نصب شده است، ولی در مجموع ۶۰ درصد تصادفات فوتی این محور در این ۴۵ کیلومتری اتفاق می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.