مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد

فعالیت ۳۱ آموزشگاه آزاد تخصصی هنری در ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۳۱ آموزشگاه آزاد تخصصی در رشته‌های مختلف هنری در این استان فعال است.

 علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در نشست با مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف هنری است به طوری که ۱۳ آموزشگاه تجسمی، ۱۵ آموزشگاه موسیقی، یک آموزشگاه مد و لباس، یک آموزشگاه هنر‌های سنتی و یک آموزشگاه سینمایی در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم و نقش آموزشگاه‌های آزاد هنری در بستر آموزش هنر در استان، مشکلات این آموزشگاه‌ها بررسی و احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش در آموزشگاه‌های استان ضروری است، بیان کرد: اعطای تسهیلات به آموزشگاه‌های هنری در استان در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به لزوم نظارت بر کیفیت و خروجی آموزشگاه‌ها در استان، مطرح کرد: باید در رخداد‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان از ظرفیت‌های آموزشگاه‌های هنری استان استفاده شود.

وی افزود: از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری برای بخش‌های مختلف مثل آسیب‌های اجتماعی و برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری استفاده شود.

وی گفت: انتظار می‌رود تا شهریور ماه سال جاری نسبت به برگزاری انتخابات انجمن‌ها اقدام شود و ادامه فعالیت انجمن‌ها منوط به انجام انتخابات و ثبت انجمن‌ها به عنوان مؤسسات حقوقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.