بزرگترین شرکت نفت جهان، اعلام کرد که تبدیل کامل منابع انرژی به منابع تجدیدپذیر ظرف ۲۵ سال چیزی جز ایده‌های تخیلی نیست.

امین الناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان است تاکید کرد که تبدیل کامل منابع انرژی به منابع تجدیدپذیر در ۲۵ سال ایده‌ای تخیلی است.

براساس گزارش «آناتولی» الناصر این سخنان را در امروز دوشنبه در حاشیه مشارکتش در کنفرانس انرژی آسیا در مالزی بیان کرد. او در ادامه افزود: تقاضا برای انرژی در جهان به طور پیوسته در حال افزایش است و این تقاضا باید همگام با رشدی بیشتر در تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر باشد، اما در حال حاضر این امر حاصل نشده است.

مدیرعامل آرامکو ضمن اشاره به اهمیت حفظ منابع سنتی (نفت و گاز) و سرمایه گذاری در آن، خواستار تحول تدریجی در زمینه انرژی برای رسیدن به مرحله‌ای شد که بر منابع تجدیدپذیر تکیه شود.

در آوریل گذشته، هیثم الغیص، دبیرکل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) نسبت به کاهش حجم سرمایه گذاری‌های جهانی در دو بخش نفت و گاز هشدار داد و اشاره کرد که این کاهش موجب بحران در کاهش عرضه خواهد شد.

از سال ۲۰۲۰ تاکنون، شاخص‌ها حاکی از کاهش سرمایه گذاری‌های جهانی در بخش نفت و گاز به علت کاهش نرخ این محصولات است. این در حالی است که دیگر کشور‌ها اقدام به انتقال سرمایه گذاری‌های خود در حوزه منابع تجدیدپذیر کرده اند.

در حال حاضر میانگین درخواست روزانه نفت خام، حدود ۱۰۲ میلیون بشکه است و با سهم ۳۱ درصد از ترکیب انرژی جهان، در صدر انواع انرژی مورد نیاز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
توهم برداشتند این ارامکو . جهان چنان در حال تغییر سریع است که بزودی خواهند دید اشتباه می کنند
آخرین اخبار