در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیمه بدون مقصر ایجاد می‌شود

وزیر دادگستری گفت: اکنون سیستم بیمه‌ای کشور در صدمات پزشکی که مقصری برای آن وجود ندارد را بیمه نمی‌کند که صدمه به چنین افرادی بدون جبران باقی می‌ماند.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مسئولیت پزشکان در صدماتی که مقصری برای آن وجود ندارد گفت: اکنون سیستم بیمه‌ای کشور این موضوع را بیمه نمی‌کند و در بسیاری از موارد کسانی که به پزشکان برای درمان مراجعه می‌کنند و بعد از اینکه پزشک کار را انجام می‌دهد آسیبی به فرد وارد می‌شود که از نظر کارشناسی‌ها و بررسی‌ها پزشک هیچ تقصیری ندارد و مقصری برای این کار شناسایی نمی‌شود.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که صدمه به چنین فردی بدون جبران باقی بماند در صورتی که در دنیا این موضوع را حل کردند و بیمه بدون مقصر برای پزشکان این موضوع را پوشش می‌دهد.

رحیمی اظهار کرد: قرار بر این شد که با پیشنهاد سازمان پزشکی قانونی بیمه بدون مقصر بررسی شود که برای ایجاد چه موضوعی را نیاز دارد که اگر نیاز به قانون دارد در لایحه برنامه هفتم پیشنهاد شود، اگر نیاز به مصوبه دولت دارد از طریق دولت انجام شود و اگر نیاز به هماهنگی بین سازمان‌های بیمه‌ای دارد که این کار با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شود.

وزیر دادگستری گفت: امیدواریم بیمه بدون مقصر در فاصله کوتاهی اگر نیاز به قوانین نداشته باشد انجام شود و اگر نیاز به قانون داشته باشد در برنامه هفتم به قانون تبدیل کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام،

تو حق بیمه می گیری، پس در زمان زیان هم باید سهم خود را بدهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام علیکم قیمت مسافرخانه درقم شبی 1میلیون تومان از مردم میگیرند. من خانه ندارم وبازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم . آقای قالیباف من شبها کجا بخوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
تعدادی از نشانه های بی کفایتی رفاهی اقتصادی:
۱.‌یارانه.
۲. بیمه .
۳.سهام عدالت.
۴. کمیته امداد.
مسؤلان به جای تأمین اقتصادی رفاهی شغلی به گول زدن گرایش داشتند .این خدمات اگرچه کمک رسان است اما منشأ المپیادی ندارد . کسانی که به کمیته امداد احتیاج دارند در اصل به کمک تحصیل و شغل احتیاج دارند . اما‌ نکته اش چی هست .افرادی شاغل می‌شوند مبلغ پرداختی کافی ندارند . شاید اگر در مدرسه و دانشگاه حالت مبارزه تدریس نبود افرادی نیز محتاج نمی‌شدند. یعنی مدرسه و دانشگاه مسؤلان تا اکنون با مدرسه افراد کمک لازم متفاوت است. کمک رسانی بسیار خوب است اما تفاوت امکانات تحصیلی گناه است. شاید آن که به کمیته امداد احتیاج دارد اگر دانشگاه درجه یک داشت بهترین پزشک و دیگری بهترین مهندس بود .
دقت داشته باشید علم و ثروت هر دو خوب و لازم است. صدقه نیز خوب‌ و لازم است. اما بی کفایتی دانشگاهی از لحاظ تأمین فرصت تحصیل گناه است. ‌مسؤلان علاوه بر بی کفایتی رفاهی اقتصادی با بی کفایتی ایجاد فرصت تحصیل نیز مطرح هستند . حتی بی کفایتی شغلی .
که بی کفایتی ها جرائم سازمان یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بیمه برای موقعی است که بی کفایتی رفاهی اقتصادی باشد . بيمه یکی از نشانه‌های بی کفایتی اقتصادی رفاهی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۲
تو ماشینا اسمش بیمه بدنه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
کجای این عدالت است که منی که وسیله نقلیه ام را بیمه کرده ام باید مبلغی دیگر هم بپردازم بابت کسی که فرار کرده و بیمه ندارد؟؟؟
اگر نمایندگان محترم دلشان به حال مصدومان اینچنینی سوخته چرا بار آنرا بر دوش دیگری می‌گذارند و تعجب آنجاست که شورای نگهبان این امر را شرعی میپندارد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
به دیوان عدالت اداری شکایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اسمش بیمه خویش فرماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اسمش بیمه تقدیره یا شایدم بیمه حوادث غیر مترقبه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
وقتی که مبالغ پرداختی به عنوان حقوق کار کفایت اقتصادی رفاهی نداشته باشد تلاش های شما در تحصیل و کاریابی هدر رفته است و فرصت شما با دیگرآزاری اقتصادی مسؤل با رفاه حداقلی سپری می‌شود. اگر رسانه ملی و دولت و مجلس فارسی بلد باشد و مطلب المپیادی برایش مهم باشد اکنون جلسه اقتصادی رفاهی برگزار می‌شود که علل بی کفایتی رفاهی اقتصادی و روش‌های المپیادی نجات بررسی می‌شود و دستورات لازم صادر می‌شود. یا مهدی.
آخرین اخبار