سیاه مار جان دو تبعه افغانستانی را گرفت

شب گذشته، بر اثر گزش یک سیاه مار بزرگ؛ یک دختر یک ساله و یک پسر شش ساله، در روستای کَندِز شهرستان سرباز جان باختند.

 یک دختر بچه ۱۰ ساله نیز با ضریب هوشی بسیار پایین، در بیمارستان خاتم الانبیای ایرانشهر بستری است.

 سیاه مار گونه‌ای بسیار خطرناک و نادر است که در مناطق کوهستانی جنوب استان به ویژه در کوه‌های منطقه سرباز یافت می‌شود. بر اثر گزش این گونه مار سمی در طی سه سال گذشته هشت نفر جان باخته اند.

سیه مار یا سیاه مار معروف به مار کبری بلوچستان که فوق سمی و بسیار خطرناک است و دو قطره زهر آن برای مرگ یک انسان بالغ کافیست و زیستگاه این مار در بلوچستان حوزه بم‌پشت تا سرباز، آهوران، قصرقند و تا حدودی فنوج الی ماکول پیشین هست و ادامه زیستگاه آن در بلوچستان شرقی در پاکستان تا هند هست.

سیاه مار جان دو تبعه افغانستانی را گرفت

این مار تاکنون زنده گیری نشده است چون به ندرت مشاهده می‌شود و جفت آن زرد مار است که هر دو برای انتقام یکدیگر به محل کشته شدن جفت‌شان می‌آیند و متاسفانه پادزهر این مار در کشور موجود نیست و شخص گزیده شده با طلوع آفتاب به احتمال 99 کشته می‌شود اما پادزهر این مار در کشورهای پاکستان و هند موجود است و می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نسبت به تهیه پادزهر از طریق این کشورها اقدام کند.

تصاویر از سیه مار بلوچستان که شب گذشته در روستای کندز شهرستان سرباز، سه تبعه افغانی را کشته بود، کاش مسئولین محیط زیست فورا ورود کرده و این مار را زنده گیری می‌کردند تا برای انجام آزمایشات و تولید پادزهر در کشور از آن بهره می‌بردند. گفتنی‌است شهرستان سرباز خصوصا حوزه روستای اشکستگ سرباز از زیستگاه‌های اصلی و مهم این مار خطرناک است.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
دقیقا دوست فرهنگی مون درست گفتن و اصلا خرافات نیست بخدا
United States of America
کمیل
۱۲:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۰ تير ۱۴۰۲
واقعاً مشکل برای افغانستانی همه جاهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۲
واقعاً مشکل برای افغانستانی همه جاهست
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۱۸:۱۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
بخدا خرافات نیست من خودم فرهنگی هستم مثل شما ها میگفتم خرافات هست.ولی سه سال پیش روستاهای اطراف ما یک پسر بچه تخم مار را می‌شکنه مردم میگفتن که تخم سیاه مارهست انتقامش را از پسر بچه میکیرد.بخدا این مار هر شب نزدیک مغرب کنار خانه بچه مشاهده میشد .تا این که خودمون رفتیم دیدیم مار بزرگی سیاهی بود. گفتن کسی که از فایلش را. مار نیش زده نزدیک اون شخص نمیره اگر مار هم بکشد تکون نمی‌خورد چون طرف مار هست تا اینکه یکی از آقا بخدا آمد مار کشت چون پدرش را نیش زده پسر بچه هنوز هم زنده هست اگر نمیکشتن مار طرف نیش میزد. این تبعه افغانی گفته من تخم مار شکستم برای انتقام بچه هایش نیش زده. ولی این مار دیگر نزدیک این خانواده نمی‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۸ تير ۱۴۰۲
مار‌خطرناک
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۲۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
اینا همش خرافاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
اینا همش خرافاتع
Iran (Islamic Republic of)
سوس
۲۳:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
این نوع مار بشدت سمی هست و از عادت این مار گرفتن انتقام هست اگه جفت این مار رو بکشی جفت دیگه بارها و صدها بار ب محل کشته شدن اون جفت میاد تا انتقام بگیره
آخرین اخبار