سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار و وارد چرخه مصرف می‌شود.

مهدی فیضی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از کشتار ۳ میلیون و ۳۷۹ هزارو ۳۶۱ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و ۶۰ هزارو ۸۳۴ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان و ورود آن به چرخه مصرف انسانی تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی از ابتدای سال در استان خبر داد.

او به انجام ۹ هزارو ۸۰۵ مورد بازدید بهداشتی از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و افزود:در همین مدت ۳۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی ضبط و معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

فیضی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه هدف و رسالت اصلی دامپزشکی تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه است و همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاشند تا امنیت غذایی جامعه تامین شود افزود: در سه ماهه اول سالجاری ۴۷ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی به علت تخلف از موازین بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی و ۸ مرکز عرضه عمدتا بعلت کشتار غیر مجاز پلمب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.