مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و لزوم نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌ها، گفت : این اداره کل امسال تمهیدات ویژه‌ای را برای رفاه حال مردم استان در این زمینه مهیا کرده است.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : این اداره کل، تهمیدات ویژه‌ای را برای نظارت بهداشتی و پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان در روز عید سعید قربان اندیشیده است که مهمترین آن در نظر گرفتن ۲ کشتارگاه برای ذبح دام مردم است که امسال برای نخستین بار در استان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر سازماندهی کردن ۴۲ اکیپ دامپزشکی ثابت و سیار این اداره کل کشتارگاه‌های ماهیدشت و بیستون را نیز مکلف کرده است تا دام‌های قربانی مردم را به صورت رایگان کشتار کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: کشتارگاه ماهیدشت خود دارای میدان عرضه دام هم است، ولی کشتارگاه بیستون فاقد میدان عرضه دام است که قرار شده است این میدان در جوار کشتارگاه دایر شود تا مردم پس از خرید دام آن را در کشتارگاه و در شرایط کاملا بهداشتی و شرعی ذبح و سپس با خودرو‌های سردخانه دار حمل و در درب منزل مراجعه کنندگان به آنان تحویل دهند.

دکتر حیدری گفت: دامپزشکان این اداره کل در این ۲ کشتارگاه حضور ثابت دارند تا دام‌های آن‌ها را پس از خرید به صورت زنده معاینه و لاشه آن را نیز پس از ذبح مورد بررسی و کنترل‌های لازم قرار دهند تا مشکلی بهداشتی نداشته باشند.

وی یادآور شد: علاوه بر این ۴۲ اکیپ دامپزشکی با ۷۰ نفر پرسنل شامل دامپزشک، ناظر شرعی و پیرادامپزشک بر میادین فروش دام عید قربان استان نظارت فنی، بهداشتی و شرعی خواهند داشت.

حیدری اضافه کرد: اکیپ‌های دامپزشکی به صورت تیم‌های ثابت و سیار از روز عرفه فعالیت خود را آغاز و بر میادین فروش دام عید قربان نظارت فنی، بهداشتی و شرعی انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در تمام ۱۳ شهرستان استان شهرداری‌ها مکلف شده اند تا یک منطقه را به عنوان جایگاه‌های عرضه دام محسور سازند که در تمامی آن‌ها دامپزشکان شبکه‌های دامپزشکی حضور ثابت خواهند داشت تا دام‌ها را مورد معاینه بالینی قرار داده و پس از تایید سلامت اجازه ذبح به آن‌ها داده شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.