مسعود درستی با اشاره به حمایتهای شهردار تهران برای بهرهور کردن این قطارهای قدیمی، تصریح کرد: نقشه راهی ترسیم شد که نه زیاد ایده آل و دور از دسترس باشد و نه آنقدر سطحی که نسبت به هزینهای که میشود خروجی مطلوبی نداشته باشیم. با تمهید مقدمات و برنامه ریزیهای دقیق مقرر شد تا سال ۱۴۰۵ با تأمین بودجه در یک برنامه مستمر، اورهال و ارتقا ۴۲ رام قطار نسل اول (DC) انجام شود تا این بخش از ناوگان مترو از وضعیت زمین گیری فعلی خارج شوند.
درستی افزود: از دی ماه سال گذشته کار به سرعت با طرح و بودجه بندی مشخص آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه ارتقا و اورهال قطارهای قدیمی مترو در پروژهای با نام DC پلاس انجام میشود و در حال حاضر بخشی از این کار آماده شده است خاطرنشان کرد: قطارها در این پروژه جدا از بحث تعمیرات و نوسازی قطعات، در بخشهای مختلف فنی ارتقا مییابند تا با بهره وری بالا وارد خطوط مترو تهران شوند.
گفتنی است در رویداد امید و افتخار هفته آینده، با حضور شهردار محترم تهران ناوگان اورهال شده در این پروژه بر روی ریل خواهد رفت.