مهرداد بذرپاش ظهر امروز در ادامه برنامههای سفر خود به استان اصفهان ضمن بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره ظرفیتهای مجموعه هسا شنیده بودم، اما امروز متوجه شدم که عملکرد این مجموعه بسیار جلوتر از شنیدههاست، شاخصهایی که در مجموعه هسا محقق شده در تراز جهانی است.
پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ
وی افزود: پیرو بازدید رئیس جمهور از مجموعه هسا در سال گذشته و وعده پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، در روزهای گذشته اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمترسانی اضافه شد که این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از مدیران مجموعه هسا خواستاریم که ظرفیتهای هواپیماسازی را درخدمت هواپیماهای مسافری نیز گسترش دهند، در این زمینه به نقطه قابلقبولی رسیدهایم و توافق شد که در کوتاهترین زمان ممکن اولین هواپیمای مسافری در قالب همکاری مشترک با سایر کشورها به شبکه حملونقل مسافری کشور اضافه شود.
بذرپاش با اشاره به ظرفیتهای مجموعه هسا برای افزایش تابآوری صنعت هوایی، اضافه کرد: این صنعت میتواند تکنولوژی تعمیرات قطعات هواپیماها را نیز تأمین کند. صنعت هواپیمایی کاملاً تحریم است که همین موضوع منجر به توسعه ظرفیتهای این حوزه شده است.
افزایش تابآوری صنعت هوایی با بومیسازی
وی ادامه داد: شاخص تابآوری صنعت نشان میدهد که چقدر یک صنعت در برابر تحریمها زمینگیر نمیشود. حضور مجموعههایی همچون هسا میتواند تابآوری صنعت هوایی را تا حد زیادی افزایش دهد. امروز بهجرئت میتوان گفت در کمتر موردی به ارسال قطعات تعمیری به خارج از کشور نیاز داریم و میتوان گفت همه نیازهای تعمیراتی هواپیمایی در داخل کشور انجام میشود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشورها نیز بر تواناییهای مجموعه هسا اذعان دارند، گفت: صنعت هواپیماسازی باید اعتماد به نفس ملی داشته باشد و از این رو نیازمند معرفی ظرفیتهای این صنعت به فعالان این حوزه هستیم.
بذرپاش اضافه کرد: امید است هرچه سریعتر بتوانیم هواپیمایی مسافربری را به مدار اضافه کنیم. با وجود دستاوردهای فعلی صنعت ساخت هواپیما و زیرساختهای آن، هیچ چیزی برای ساخت هواپیمای مسافری کم نداریم و میتوانیم با تامین دیگر زیرساختها، هواپیمای ایرانی کاملا داخلی را با موفقیت به مدار صنعت هواپیمایی اضافه و تحریمها را در این بخش نیز بیاثر کنیم.
وی تصریح کرد: دولت باید حامی اصلی صنعت هواپیمایی باشد تا ناوگان هواپیمایی ظرفیت مسافری را افزایش دهد؛ بنابراین از ظرفیتهای مالی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برای حمایت از مجموعههای فعال به کار میگیریم.
تاکور شود هر آنکه نتواند دید مرگ بر وطن فروشان داخلی و خارجی
مرسدس بنز به ان بزرگی یک شرکت غیر دولتی المانیه، ینی هیچ مدله زیر نظر دولت المان نیست
به امید ساخت هواپیما در کلاسهای گوناگون و پر تیراژ و تعداد و رسیدن به استانداردهایی بالا در حمل و نقل هوایی
ضمن تبریک و درود و آفرین بر هوش و توانمندی جوانان ایرانزمین و دست مریزاد و خدا قوت وخسته نباشید ،امیدواریم این راه درخشان آغازی باشد برای هواپیمایی پر ظرفیت و پر استقامت و جهان پیما تر
به امید دیدن هر چه زودتر و زودتر برتری و سروری صنعت هوایی و جوانان و دانشمندان صنعت هوایی ایران عزیزمان در جهان
روسیه با انهمه پیشرفت و توان در صنعت هوایی در صنعت خودرو چندان قویی نیست
همکاری این سه کشور برای ساخت هواپیمایی با ظرفیت بیشتر و قویتر و ایمنتر قطعا به نفع صنعت هوایی هر سه کشور بزرگ تمام خواهد شد
و از شرکای خود همانند روسیه و چین هم باید در طراحی پروژه های مشترک کمک بگیرد
خدا قوت و خسته نباشید
به امید ساخت پرنده های گوناگون و رنگارنگ و با ظرفیتهای مختلف و تولید انبوه و ساخت قطبهای هواپیماسازی فراوان در گوشه و کنار کشور عزیزمان
ایران عزیز ما قطعا در صنعت هوایی حرفهای فراوانی برای گفتن دارد
چون هایتک هست و تولیدش به صرفه هم نیست
پس بهتره چینی ها بسازن و آقازاده ها هم وارد کنن
روسیه با انهمه پیشرفت و توان در صنعت هوایی در صنعت خودرو چندان قویی نیست
آخر کار هم مثل ایران ۱۴۰ بعد از چند سقوط ،متوقف میشود.
جناب ۱۴:۵۰ لطفاً اگه اطلاع نداری بدان سیمرغ برای حمل انسان نیست که افاضه کلام کرده و ماشین کشتار انسان اسم گذاشتی خود تحقیر باشی خان
هر صنعتی باید بفکر افزایش قطبهای ساخت و ساز خود باشد عزیز
ضعف بزرگ خودروسازی قطبهای اندک است
فکر نمی کنید دیگه وقتشه یکمی روی پای خودمون وایسیم!؟
فکر نمی کنی زبان استعمارگر شدن تو کشور خودت چیزی جز خیانت معنی میده؟
زنده باد ایران قوی