رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم معرفی ارقام جدید برای سازگاری با کم‌آبی تاکید کرد.

حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کمیته فنی برنج با محوریت تغذیه در معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل، گفت: مازندران بشدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته و تولید محصولات کشاورزی متاثر از این شرایط است.

او افزود:باید کشت‌های ما متناسب با شرایط اقلیمی باشد چراکه به استان کم بارش تبدیل شدیم.

عنایتی گفت:عرفی ارقام جدید متناسب با شرایط اقلیمی استان و مدیریت مزرعه بر اساس شرایط اکولوژیک برای سازگاری با شرایط آب و هوایی استان از رویکرد‌های نوین در پایداری تولید محصولات کشاورزی استان است.

او افزود: ظرفیت تولید در مزرعه بخوبی پیاده نشده است و نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود به ویژه تغذیه گیاهی استفاده کافی و لازم را ببریم.

عنایتی گفت:عوامل تغذیه‌ای در تولید پایدار محصولات کشاورزی و در کاهش ضایعات محصولات هم موثر است و نقش اساسی در درآمد اقتصادی کشاورز دارد.

او افزود:ترویج و آموزش کشاورزی و توجه به صنایع کشاورزی برای کاهش ضایعات یکی از راهکار‌های موثر در پایداری تولید برنج است.

عنایتی گفت:کنترل کیفی کود‌های تولیدی و عوامل تغذیه‌ای از مهمترین اصول در مدیریت تغذیه گیاهی و سلامت محصول، آب و خاک است و کود‌های موردنیاز باید به اندازه کافی در دسترس کشاورزان قرار گیرد.

او افزود:مصرف کود‌های ریزمغذی هم می‌تواند در افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی موثر باشد و استفاده از این عوامل تغذیه‌ای باید گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.