زائران غیرایرانی حرم رضوی هم زمان با دهه ولایت با «عیدالولایه» میزبانی می‌شوند.

 همزمان با دهه مبارک ولایت به مناسب عید سعید قربان، ولادت باسعادت امام هادی (ع) و عید سعید غدیر ویژه برنامه «عید الولایه» ویژه  زائران غیر ایرانی  تدارک دیده شده است.

این برنامه‌ها به تفکیک مناطق جغرافیایی و زبان، شامل غرب آسیا، آسیای مرکزی، شبه قاره و اروپا در رده‌های سنی مختلف کودک تا بزرگسال ویژه دو گروه آقایان و بانوان  است.
این برنامه‌ها با رویکرد نشر آموزه‌های دینی و معرفتی و تأکید بر معارف رضوی در قالب‌های مختلفی نظیر دعای عرفه، سخنرانی، شب شعر، تئاتر، تواشیح و سرود، گردهمایی کودکان، کارگاه و نشست تخصصی، رونمایی از کتاب، گردآوری و انتشار موشن گرافی، انتشار کلیپ، تولید و انتشار محتوای صوتی و تولید نماهنگ و مستند برگزار می‌شود.

 ۲۹ برنامه، ویژه زائران غیرایرانی
 علاوه بر خدمات روزانه‌ای که به کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی در دهه ولایت ارائه می‌شود در این ایام، در مجموع ۲۹ ویژه برنامه برای آنان  تدارک دیده شده است.

برپایی دعای عرفه، گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام با عنوان «من غدیرام»، برگزاری دومین شب شعر بین‌المللی با محور غدیر و ولایت، نشست تخصصی ویژه بانوان با عنوان «جایگاه زن در غدیر و ولایت» ازاین برنامه‌ها است.
ویژه برنامه تفسیر نهج‌البلاغه هر شب به مدت ۲۰ دقیقه قبل از نماز مغرب و عشاء، تئاتر با عنوان «شمس الغدیر» به زبان عربی، کارگاه آموزشی با عنوان «شیعه شناسی»، ویژه برنامه شب و شام عید غدیر، گروه سرود خورشید هشتم به ۵ زبان، آزادسازی زندانیان و دعوت از نقاره زنان حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران غیر ایرانی در دهه ولایت است.
ویژه برنامه‌های بخش شبه قاره (اردو زبانان)
برپایی دعای عرفه، سلسله جشن‌های دهه ولایت با عنوان «عطر ولایت»، جشن «بانوان غدیری»، حلقه‌های معرفت با موضوع غدیر و  توزیع بستنی به همت  خیر پاکستانی از  ویژه برنامه‌های بخش شبه قاره (اردو زبانان) است.
ویژه برنامه‌های بخش آسیای مرکزی (آذری و انگلیسی زبانان)
نشست تخصصی‌های «شرح و تبیین فراز‌هایی از دعای عرفه»،   «ارتباط غدیر با حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)» به زبان انگلیسی، «ولایت فقیه امتداد ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام» همه به زبان انگلیسی و سلسله جشن‌هایی به زبان آذری نیز از دیگر برنامه‌های ویژه انگلیسی و اذری زبانان است.
اجرای برنامه‌های بخش ادیان و مذاهب و شبکه مخاطبین
مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی همچنین با اجرای برنامه‌هایی همچون انتشار موشن گرافی درس‌هایی از عیدالضحی برای جوانان ویژه گروه ره یافتگان در شبکه مخاطبان به زبان انگلیسی، تولید و انتشار گزیده‌ای از حکومت‌های نهج‌البلاغه به همراه شرح آن به زبان‌های انگلیسی، اردو، فرانسه، تولید و انتشار محتوای صوتی با موضوع امامت ویژه گروه ره یافتگان در شبکه مخاطبین به زبان انگلیسی، انتشار حدیث یتیمان آل محمد (ص) به زبان‌های انگلیسی، اردو، عربی، فرانسه و فارسی، انتشار موشن گرافی «آخرین خطبه» به زبان عربی با زیرنویس انگلیسی، انتشار کلیپ «پیام غدیر» به زبان فارسی  زیرنویس انگلیسی میزبان زائران غیر ایرانی در این ایام است.
رونمایی از کتاب‌های امام رضا (ع) به زبان اردو  و «معارج المعرفة الإلهیه» به زبان عربی از برنامه‌های تولیدی این مدیریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.