رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد:

بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم

احمد امیرآبادی فراهانی از برگزاری نشست این فراکسیون با مسئولان مربوطه به منظور بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست امروز این فراکسیون با سردار شریفی مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه و بودجه گفت: این جلسه به منظور بررسی احکام مربوط به ایثارگران و جانبازان در لایحه برنامه پنج ساله هفتم  برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: دولت اعلام کرده است، به دلیل اینکه در بحث ایثارگران و جانبازان قوانینی وجود دارد دیگر در لایحه برنامه هفتم همانند برنامه ششم به حوزه ایثارگران ورود نمی‌کنیم بنابراین احکامی را قرار نداده است.

وی ادامه داد: فراکسیون ایثارگران مجلس پیش از این یک سری نواقص قانونی را در برنامه ششم شناسایی و مدنظر قرار داده بود تا بتواند در زمان بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم، آنها را رفع کند. مانند قانون جامع ایثارگران که تنها مختص به جانبازان، آزادگان و خانواده شهداست و در آن موضوع رزمندگان دیده نشده است.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: براین اساس در نشست امروز تصمیم گرفته شد، تلاش شود تا اکثریت احکام مربوط به حوزه ایثارگران در برنامه ششم ، در برنامه هفتم تنفیذ شود، همچنین احکامی که کمبود آنها طی شش سال اجرای برنامه ششم کاملا حس شده نیز در برنامه آتی مدنظر قرار گرفته و اضافه شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بیان کرد: جلسات این فراکسیون برای بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم ادامه خواهد داشت و یکشنبه هفته آینده برای دستیابی به پیشنهادات نهایی نشست دیگری برگزار می‌شود تا بتوان از حقوق ایثارگران درزمان بررسی لایحه برنامه هفتم درصحن علنی مجلس دفاع کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: تلاش ما تصویب قوانینی قابل اجرا برای ایثارگران است، زیرا تصویب قوانینی غیرقابل اجرا تنها بار منفی نسبت به ایثارگران در افکار عمومی بوجود خواهد آورد و به غلط اینطور القا می کند که امتیازات بسیاری برای این قشر در نظر گرفته شده در صورتی که در واقع ایثارگران هیچ بهره‌ای از آن قانون نبرده‌اند.

وی اظهار کرد: همانگونه که بسیاری از احکام در برنامه ششم و قانون جامع ایثارگران تاکنون اجرایی نشده است، بنابراین هدف مجلس تصویب قوانینی است که دولت توان اجرای آنها را داشته باشد.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: در تمامی کشورها برای سربازان خود که به جنگ رفته تا از آب و خاکشان دفاع کنند، امتیازاتی را قائل هستند و ما نیز باید قوانین برای برخورداری عزیزانی که هشت سال در دوران دفاع مقدس در جبهه ها بوده‌اند، تصویب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سلام، شاید دولت با همکاری رئیس مجلس نمی خواهند مواد مربوط به ایثارگران که در برنامه ششم آمده بود در برنامه هفتم وارد شود. از نمایندگان انقلابی می خواهیم سکوت نکنند و رییس مجلس را متقاعد کنند که ماده های مربوط به ایثارگران که در برنامه ششم آمده بود را در برنامه هفتم وارد کند مانند بازگشت به کار جانبازان بازنشسته و از رییس مجلس بخواهند در مقابل جانبازان و آزادگان صف بندی نکند.خدا نگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام، اگر تاریخ شروع برنامه هفتم ۱۴۰۲/۷/۱ نباشد و دولت در تصمیم مجلس مداخله کند و تاریخ اجرا به ابتدای سال بعد موکول شود به معنای عدم استقلال و ضعف مجلس خواهد بود. البته از مجلس انقلابی بعید است خلف وعده کند و تاریخ شروع برنامه هفتم را از ابتدای مهرماه امسال به تاخیر بیاندازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام. رزمندگان دفاع مقدس یا پیر شدند یا در آستانه پیری هستند، حتما مجلس و دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.‌در خصوص رزمندگان شاغل حتما تخفیف بیشتری به سنوات بازنشستگی شان شود.‌ قوانین حاضر حمایت کافی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام، در برنامه هفتم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته نیامده است. ظاهراً در برنامه هفتم توجهی به جانبازان نشده و سعی شده این عزیزان به فراموشی سپرده شوند. آیا مجلس هم با این دیدگاه حاکم بر برنامه هفتم همسو است؟ از مجلس می خواهیم ورود کند.
آخرین اخبار