مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز اهم اقدامات این مجموعه را در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب تشریح کرد.

سرهنگ سید حسن حیدری با ضروری دانستن مسئله فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: در راستای حفظ حرمت و شخصیت زن مجموعه فرهنگی تاریخی عفیف آباد شیراز اقدامات و ابتکاراتی موثر در سرلوحه‌ی برنامه‌های خود قرار داده که موجب اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در بین عموم بازدیدکنندگان از مجموعه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه موضوع حجاب حکم شرعی و الهی است، افزود: بحث عفاف و حجاب جزء اعتقادات و باور‌های قلبی ماست و رعایت آن علاوه بر قانونی بودن موضوع، مورد تأکید دین مبین اسلام نیز است.  

سرهنگ حیدری ادامه داد: حفظ حرمت و شخصیت زن و ترویج فرهنگ اسلامی بین بازدیدکنندگان از مجموع عفیف آباد باید برای ما یک اولویت بوده و مورد تاکید سلسله مراتب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است لذا در این خصوص در سال ۱۴۰۲ اقداماتی از جمله نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش شعائر اسلامی انجام شده است.


بیشتر بخوانید:


او به تشریح اهم این اقدامات پرداخت و افزود: در تمامی ایام تعطیلات نوروز که تعداد بازدید کنندگان از مجموع در بالاترین حد خود بوده، ایستگاه‌های عفاف و حجاب در ورودی باغ عفیف آباد نسبت به اهدای چادر، روسری، ساق دست و ... به بانوان کرده؛ همچنین تمامی بانوانی که دارای حجاب کامل اسلامی هستند به صورت رایگان از مجموعه بازدید می‌کنند.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز همچنین از افزایش تعداد عامران امر به معروف و نهی از منکر به تعداد ۱۲ نفر جهت اشاعه فرهنگ امر به معروف  خبر داد و گفت: در راستای گسترش شعائر اسلامی در طول ماه مبارک رمضان در محوطه باغ عفیف آباد نماز جماعت مغرب و عشا برپا و ضیافت افطاری ساده بین نمازگزاران برگزار شده است.

او در پایان با اعلام اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره در صدد آسیب زدن به کشورمان هستند، خاطرنشان کرد:  جنگ امروز یک فتنه ترکیبی است که از سوی دشمنان کشورمان ایجاد شده است و زمانی سربلند می‌شویم که دشمن را در دستیابی به این هدف شوم نا امید کنیم.

باغ عفیف آباد یا باغ گلشن که اینک در اختیار ارتش است، بنای ساختش در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری در زمان صفویه نهاده شد. این محل با شماره ۹۱۳ و در سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

همچنین موزه نظامی جدید که در محوطه باغ عفیف‌آباد شیراز بنا شده، شامل: تانک، هواپیماهای سبک، توپ‌های قدیمی، انواع مسلسل‌ها و دیگر ادوات نظامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار