در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم توجه به احیای خیابان‌های ولی عصر و انقلاب اسلامی

عضو شوراى شهر تهران گفت: با مدیریت غلط و تفکرات اشتباه در چند سال گذشته، خیابان‌های ولی عصر و انقلاب اسلامی به جولانگاه خودرو‌های شخصی تبدیل شدند.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود صدور حکم دیوان عدالت اداری در مورد شورایاری‌ها، ما معتقدیم که کلان‌شهر‌های کشور به خصوص تهران، همچنان نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات شورایاران عزیزان برای خدمت به شهر و شهروندان هستیم و از این رو، پیشنهاد می‌کنم همچنان از کمک معتمدان محلات در حل و فصل مسائل و مشکلات محله‌ها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های کوچک در کنار ضرورت اجرای پروژه‌های بزرگ، اظهار کرد: پیگیری موضوع توسعه مترو از سوی شهرداری‌های مناطق، علاوه بر حوزه تخصصی مترو، اتفاق خوبی است که در منطقه ۶ صورت گرفته و نشان می‌دهد که با اراده قوی و هماهنگی و یکدلی، گره‌های موجود را می‌توانیم یک به یک باز کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مکان‌یابی ۱۵ ایستگاه مترو در منطقه ۶، نشان‌دهنده توجه ویژه به حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی شهر است، تصریح کرد: همچنین اقدام قابل توجه دیگری که از سوی شهرداری این منطقه واگذاری زمین و مشارکت در ساخت همراه سرای پناه به کمک یکی از خیرین عزیز منطقه در ساخت همراه‌سرای ویژه اسکان همراهان بیمارانی از سراسر ایران و یا بعضا از کشور‌های همسایه برای درمان و بستری به بیمارستان‌های تهران مراجعه میکنند بود، این کار به نوبه خود قابل ستایش است و نشان‌دهنده رفتار اخلاقی و فرهنگ انسانی شهرداری و اهالی منطقه نسبت به مهمانانی است که برای درمان عزیزان خود به تهران می‌آیند.

وی اهمیت و جایگاه خیابان‌های قدیمی شهر به خصوص خیابان انقلاب اسلامی به عنوان قلب فرهنگی پایتخت و خیابان حضرت ولی عصر (عج) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران را مورد تأکید قرار داد و گفت: با مدیریت غلط و تفکرات اشتباه در چند سال گذشته، این خیابان‌ها به جولانگاه خودرو‌های شخصی تبدیل شدند و استفاده از ظرفیت ساخت پیاده‌راه و نقش آن در آراستگی و زیبایی شهر و آرامش و امنیت شهروندان به فراموشی سپرده شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تأکید کرد: تهران را باید به یک شهر انسان‌محور با شاخص‌های زیست‌پذیری برای عموم شهروندان از جمله بانوان، کودکان و سالمندان تبدیل کنیم.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر تهران، حدود ۵۰ درصد از کل بودجه شهرداری تهران را در سال جاری بابت نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، خرید تاکسی‌های وَن، بازسازی واگن‌های مترو و پیش‌پرداخت خرید واگن‌های جدید مترو به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همچنین، توجه به مناسب‌سازی ایستگا‌ها و پایانه‌های حمل و نقل شهری در قالب انجام اقداماتی مانند ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی و مسقف کردن ایستگاه‌ها از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
چون خیابونا خلوت شده و مردم دیگه مجبور نیستن تخلف کنن برا همین جریمه نمیتونن بکنن برا همین دارن با ممنوع سازی بهانه برا جریمه کردن مردم درست کنن
آخرین اخبار