مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: زمینه رهایی پنج زندانی متهم به قصاص با تلاش واحد مددکاری این زندان و رضایت اولیای دم در سال جاری فراهم شد.

الله کرم عزیزی گفت: با پیگیری بی وقفه واحد مددکاری این زندان و پیگیری های مستمر و تلاش بی وقفه برای اخذ رضایت اولیای دم باعث رهایی پنج مددجوی مجازات قصاص شد.

او افزود: پیگیری های مستمر مددکاران زندان برای محکومین به قصاص برای اخذ رضایت از طریق مراجعات مکرر و ملاقات با اولیاء دم، کمک خیرین، محاکم قضایی، شوراهای حل اختلاف، برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش از جمله اقدامات حمایتی برای نجات مددجویان محکوم به قصاص بوده است.

مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: حداقل و حداکثر زمان تحمل کیفر برای محکومین بین ۱۲ تا ۲۴ سال بوده که با تلاش واحد مددکاری و کمک نیکوکاران به رضایت و گذشت اولیاء دم انجامید و از زندان آزاد شدند.

عزیزی گفت: وجود مشکلات مالی بین طرفین، درگیری و ایجاد سوء تفاهم از عوامل اصلی ارتکاب به قتل مددجویان قصاصی بوده است.

مدیرزندان رجایی شهر گفت: واحد فرهنگی این زندان ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها، امکانات و ظرفیت های موجود شرایط شرکت مددجویان در کلاس های مختلف فرهنگی، قرآنی، احکام، اخلاق، عقاید و.در طول دوران محکومیت را با هدف تغییر شخصیت و اصلاح و تربیت آنان فراهم نموده است.

او افزود: اقدام برای صلح و سازش، اخذ رضایت و گذشت اولیاء دم در عرصه اصلاح و تربیت از ماندگارترین اقدامات مثبت واحد مددکاری زندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.