برگزاری دوره آموزشی ویژه عید سعید قربان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت : کلاس آموزشی جهت آشنایی دامداران و چوبداران با روش بهداشتی کشتار به مناسبت عید قربان برگزار گردید.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد  ویروسی است که توسط گونه‌ای از کنه منتقل میشود .

وی از دامداران و شهروندان درخواست کرد با رعایت نکات بهداشتی مانند خودداری از کشتار دام خارج از کشتارگاه دام ،نگهداری گوشت به مدت ۲۴ساعت در دمای یخچال ،استفاده از دستکش  درهنگام قطعه کردن گوشت خودداری از جداسازی وله کردن کنه ها روی بدن دام با دست ،استفاده از تجهیزات و لوازم ایمنی و حفاظت کننده در هنگام تماس با دام ،سم پاشی مرتب بدن و جایگاه دام با سموم مخصوص دامپزشکی از انتقال بیماری های مشترک جلوگیری نمایند . 

بماندشتی توصیه کرد: گوشت تهیه شده را ۲۴ساعت در دمای یخچال نگهداری سپس مصرف شود و هنگام قطعه کردن گوشت حتما از دستکش استفاده کنند و از مصرف گوشت وجگر نیم پز خودداری نمایند.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک درلاشه ،مورد را برای نظارت تیم های سیار به شماره تماس 44281008 اطلاع دهند.

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار